Iata ce program zilnic ar trebui sa faceti pentru a fi sanatosi tun! Garantat!

viata armonioasaDoctorul Vivek Shanbhag de la Departamentul de Medicina Ayurvedica, Universitatea Bastyr, Seattle, recomanda urmatorul program pentru mentinerea armoniei cu ciclurile naturale ale trupului:

Dimineata
* Cel mai bun moment pentru trezire este cu treizeci de minute inainte de rasarit
* Eliminarea materiilor fecale si urinei
* Perierea si limpezirea dintilor
* Curatarea si clatirea limbii cu un aparat special sau cu o periuta de dinti
* Spalarea ochilor cu apa rece
* Se bea un pahar cu apa la temperatura camerei cu o lingurita de miere nepreparata sau un pahar de suc de fructe la temperatura camerei.
* Masaj cu ulei de susan cald la cap, trup si talpile picioarelor injur de 7-10 minute (cel putin de doua ori pe saptamana, mai ales in week-end).
* Exercitii scurte de incalzire, intindere, posturi yoga sau de cinci-zece ori „salutul soarelui”, intre zece si douasprezece minute.
* O baie sau un dus cat mai rece. Se incepe cu apa calda, scazandu-se treptat temperatura cat mai mult posibil. Niciodata nu se spala capul cu apa calda.
* Hainele trebuie sa fie curate si potrivite anotimpului sau activitatii.
* Exercitii de respiratie.
* Exercitii de concentrare si relaxare sau de meditatie.
* Dejunul trebuie sa fie o dieta de echilibrare, in functie de constitutia psihosomatica individuala, de specificul zilei si anotimpului.
* Munca sau studiu.

Dupa prima jumatate a diminetii
* Se bea un pahar cu apa sau ceai de plante si o gustare cu fructe sau smochine.

Dupa-amiaza
* Pranzul consta intr-o dieta pentru echilibrare in functie de constitutia psihosomatica, de specificul zilei sau anotimpului.
* O scurta pauza de odihna dupa pranz, intre zece si cincisprezece minute.
* Munca sau studiu.

Dupa prima parte a dupa-amiezii
* Un pahar cu apa sau ceai de plante si cateva fructe sau smochine.

Seara
* Exercitii fizice timp de douazeci sau treizeci de minute. Cel mai bun exercitiu este „salutul soarelui”, sau posturi yoga, inot sau alergarea usoara.
* Intre exercitii si cina trebuie lasat un interval de timp de 20-30 de minute.
* Cina este o dieta de echilibrare in functie de constitutia particulara, de zi si anotimp.
* O plimbare scurta intre cincisprezece si douazeci de minute.
* Activitati relaxante, recreative.
Culcat devreme (intre cina si culcare trebuie lasata o perioada de timp de 60-90 minute).

5 comentarii la „Iata ce program zilnic ar trebui sa faceti pentru a fi sanatosi tun! Garantat!”

  1. dar daca ai copil mic oare te poti tine de exercitiile astea, abia am timp sa ma duc la toaleta, vin de la munca si ma ocup apoi de copil ( are 1 an) , inainte mai faceam jumatate de ora sau 40 min de gimnastica aerobica sau pilates, dar acum abia am timp…Dar poate ca plimbarea prin parc cu copilul sau alergatul prin casa dupa el, pot fi considerate ex fizice..

  2. Buna,as vrea sa impartasesc aceasta opinie cu voi. Aceasta postare este dedicata persoanelor care au posibilitatea de a practica aceasta tehnica,nu toti pot sa aiba posibilitatea dar ce-i care o au ar fi bine sa o practice. Va multumesc anticipat!

Lasă un comentariu