Home Religie Cum a murit Iisus Hristos pe cruce?

Cum a murit Iisus Hristos pe cruce?

by admin
161 views
Social Media
  •  
  •  
  •  

iisus-hristos-2„Iar cand L-au rastignit, era ceasul al treilea” (Marcu 15:25). Dupa impartirea timpului practicata de noi, „ceasul al treilea” in Orientul antic insemna ora 9 inainte de amiaza. „Si la al noualea ceas”, aceasta inseamna, dupa orarul nostru, ora trei dupa-amiaza, s-a sfarsit tragedia. „Iar Iisus, scotand un strigat mare, Si-a dat duhul” (Marcu 15:34, 37).

In ce fel a murit Iisus? Cercetari stiintifice efectuate cu cativa ani in urma la Koln de medicul Hermann Modder au incercat sa dea un raspuns din punctul de vedere al medicinii. In cazul unui om atarnat de ambele maini, sangele se aduna foarte repede in jumatatea inferioara a trupului. Deja dupa 6-12 minute tensiunea arteriala scade la jumatate, iar pulsul isi dubleaza valoarea. Inima primeste prea putin sange. Urmarea este lesinul. Se ajunge foarte repede, din cauza irigarii insuficiente a creierului si a inimii, la un colaps ortostatic. Moartea pe cruce este, asadar, o moarte prin infarct.

Exista dovezi verificate ca au existat crucificati care au murit dupa doua zile sau chiar mai tarziu. Pe barna perpendiculara se monta adesea o mica sprijinitoare, numita „sedile” (loc de sezut) sau „cornu” (corn). Daca cel atarnat se sprijina, in disperarea lui, temporar de ea, sangele urca din nou in partea superioara a trupului, iar lesinul care incepe sa se instaleze trece din nou. Daca se dorea, in sfarsit, sa se puna capat chinului celui crucificat, se trecea la „crurifragium”; i se zdrobeau cu un ciomag fluierele picioarelor. Ca urmare, fiindca nu se mai putea sprijini pe picioare, se producea foarte repede infarctul.

Iisus a scapat de „crurifragium”. „Deci au venit ostasii si au zdrobit fluierele celui dintai si ale celuilalt, care era rastignit impreuna cu el. Dar venind la Iisus, “daca au vazut ca deja murise, nu I-au zdrobit fluierele” (Ioan 19:32, 33). Iudeii ii cerusera lui Pilat crurifragiumul, deoarece era „ziua dinaintea Sabatului”, si ziua pregatirii pentru Pesach. Dupa legea iudaica, cei crucificati nu aveau voie sa ramana atarnati peste noapte (Deuteronomul 21:23). Iar la ora 6 incepea sabatul saptamanii de Pesach, cand orice indeletnicire era interzisa. Marile sarbatori care urmeaza explica si graba procedurilor din ziua respectiva, prinderea in timpul noptii, condamnarea, executarea pedepsei si punerea in mormant a lui Iisus pe parcursul catorva ore.

Imparatul Constantin a ridicat in anul 326 d.Hr. un turn somptuos deasupra mormantului redescoperit atunci al lui Iisus. Coloane bogat ornamentate purtau un acoperis din barne aurite, dupa cum o dovedesc vechi jurnale ale unor pelerini si imagini crestine vechi. Astazi se inghesuie haotic mai multe capele intunecoase in Biserica Sfantului Mormant. Fiecare confesiune crestina si-a creat in acest loc sfant al crestinatatii un locsor pentru reculegere si serviciu divin. In Capela Sfantului Mormant, trepte tocite de pasi conduc in jos pana la o grota in stanca, in care a fost sapat un mormant lung de doi metri – mormantul lui Iisus.

Peste o mie de morminte din perioada aceea au fost gasite in Palestina, toate necropole, morminte de familie. Acest mormant, insa, este pentru un singur trup. Conform traditiei evanghelice, Iisus a fost culcat primul intr-o camera mortuara mare: „Si Iosif, luand trupul, l-a infasurat in giulgiu curat de in, si l-a pus in mormantul nou al sau, pe care-l sapase in stanca, si, pravalind o piatra mare la usa mormantului, s-a dus” (Matei 27:59, 60).

ATENTIE! Site-ul almeea.ro nu-si asuma nicio responsabilitate pentru articolele legate de vindecarea fizica, prin folosirea sau nefolosirea anumitor alimente, medicamente si/sau anumite exercitii. Aceste articole au doar rol informativ. Daca doriti sau nu sa folositi sfaturile din aceste articole depinde doar de voi. Va recomandam sa cereti consult specializat inainte de a pune in practica aceste sfaturi.

S-ar putea sa va placa si

20 comments

DRAGOS 1 aprilie 2010 - 22:13

Cum a murit isus?, explica bine peter joseph, dar sa nu uitam, romanii nu avut nimic cu secta lui isus, gnostrii, ei nu s-au numit crestini, dar isus a fost crucificat din doua motive: primul motiv a fost ca el i-a acuzat pe toti bogatii ca detineau averi de pe urma oamenilor si al doilea motiv a fost ca isus le-a spus tuturor discipolilor, practic le-a promis, tuturor oamenilor imparatia cerurilor, el nici macar nu stia de sistemul heliocentric.
El nci macar o fiinta de lumina sau extraterestru nu era, pt ca daca ra unul dintre acestia, se vedea din limbajul lui. De exemplu in cartea lui enoh pe care biserica nu au putut sa o ascunda, desi au incercat, acei reptilieni care l-au luat pe enoh in spatiu, i-au povestit despre sistemul solar, despre anii terestrii etc. toate explicatii stintifice, deci se vedea clar ca aceia erau fiinte extraterestre dupa modul cum vorbeau.

petit 6 aprilie 2010 - 22:02

Dragos…”fiinte extraterestre” ai vazut doar in filme…te salut
Cat despre textul religios pe care tocmai l-am citit pot spune ca mi-a provocat o curiozitate macabra de a upgrada (moderniza) metoda crucificarii.Vicima se poate fixa cu capul in jos ,cu holsuruburi de 12 , se poate incepe cu decopertarea scalpului pana la banalele smulsuri de unghii sau crestaturi presarate cu sare, nemaifiind nevoie de a se apela la ”crurifragium”
astept parerile voastre despre textul de mai sus…
Va Multumesc

petit 7 aprilie 2010 - 19:08

dragos nu vreau sa vb pe messenger despre orice doresc eu pt. ca asta inseamna sa vb ca doi tampiti despre nimic. ti-am citit coment-urile pe site , ai ceva scepticism in tine privind subiectele totusi ai parerea ta de istorie a civilizatiilor , religiilor , societatilor.
sa nu fie cu suparare, am o recomandare : neagu djuvara – ”exista istorie adevarata”
te salut si mai vb pe http://www.almeea.com/

petit 7 aprilie 2010 - 19:11

aaa…si era sa uit…sloganul nostru este : ”suntem atei si nu suntem rai “”
:)) ce prostie……:))

radu 18 aprilie 2010 - 20:34

Buna.Am si eu o intrebare.
Ce parere ai avea daca in scurt timp va aparea cineva care va declara ca este antichristul si va avea unele dovezi bune pentru asta ? plus ca va incepe “o campanie a sa” care nu va putea fi trecuta cu vederea de nimeni ?
multumesc.

petit 15 mai 2010 - 3:17

radu…daca in scurt timp va aparea unul care declara ca e antichristul asi crede ca e sarit de pe fix. daca tu crezi ca va avea unele dovezi bune pt asta, asi crede ca tu esti cam sarit de pe fix, plus ca nu stim de unde provin banii de finantare a campaniei celui rau??? a?????

plecat_rau 28 iulie 2010 - 16:59

mai bine am sta noi frumos sa asteptam extraterestrii ca poate ne lamuresc ei ca dupa turci, rusi, americani, doar astia mai lipseau si cu putin noroc poate il aduc si pe antichrist asta asa sa diversificam putin oferta de credinta, cat despre treaba cu rastignirea prea mare bataie de cap pt nimic

P.S. textul este bine structurat, nu are greseli de exprimare, poza e frumoasa, se vede destul de bine si de la o distanta de aprox. 75 cm. (parere text de mai sus)

VADIM 18 noiembrie 2010 - 1:02

Am dorit cu tot respectul sa adaug un comentariu din…
SFINTELE SCRIPTURI tradus din limba originala greaca sub DOMNIA M.S. Carol I. REGELE ROMANIEI
ARCHIPASTOR SI MITROPOLIT PRIMAT fiind D.D. GHENADIE de Dr. N. NITZULESCU profesor la facultatea de teologie 1915
V.MOISE 21:22,23
22 Er de va fi cine-va in pecat, judecat de morte, si se va omori, si tu-l vei spanzura pe un lemn; 23 Trupul celui mort sa nu remana preste nopte pe lemn,ci sa-l immormintezi pre el intr`aceeasi di; (caci blestemat de Dumnedeu este cel spanzurat;) ca sa nu-ti intinezi pamentul, ce Iehova, Dumnedeul teu, ti-l da de mostenire.

EPISTOLA CATRE GALATENI 3:13
Christos ne a rescumperat din blestem, pentru ca scris este :”blestemat este ori cine care este atarnat pe lemn,”

VADIM 18 noiembrie 2010 - 21:15

SFINTELE SCRIPTURI tradus din limba originala greaca sub DOMNIA M.S. Carol I. REGELE ROMANIEI
ARCHIPASTOR SI MITROPOLIT PRIMAT fiind D.D. GHENADIE de Dr. N. NITZULESCU profesor la facultatea de teologie 1915
FAPTELE APOSTOLILOR 5:30
Dumnezeul parintilor nostri a invieat pe Isus, pe care voi `l ati omorit cu mainele voastre atarnandu`l pe un lemn

VADIM 18 noiembrie 2010 - 21:20

Potrivit Bibliei
A murit Isus într-adevăr pe cruce?
CRUCEA este unul dintre simbolurile religioase cele mai cunoscute. Milioane de oameni o venerează, considerând-o instrumentul sacru pe care a fost omorât Isus. Iată ce afirmă Adolphe-Napoleon Didron, arheolog şi scriitor romano-catolic: „Oamenii i se închină crucii cam cum i se închină lui Cristos, dacă nu chiar la fel; acest lemn sacru este adorat aproape la fel cum e adorat însuşi Dumnezeu“.
Unii spun că, atunci când se roagă, crucea îi face să se simtă mai aproape de Dumnezeu. Alţii o folosesc ca pe o amuletă, crezând că îi ocroteşte de rău. Dar ar trebui oare creştinii să venereze crucea? A murit Isus într-adevăr pe o cruce? Ce spune Biblia referitor la acest subiect?
Ce simbolizează crucea?
Cu mult timp înainte de apariţia creştinismului, babilonienii antici foloseau crucea ca simbol în închinarea adusă zeului fertilităţii, Tamuz. Şi în Egipt, India, Siria şi China a început să fie folosită crucea în închinare. Secole mai târziu, israeliţii au profanat închinarea adusă lui Iehova introducând acte de venerare faţă de zeul fals Tamuz. Biblia numeşte această formă de închinare o ‘urâciune’. — Ezechiel 8:13, 14.
În evangheliile lui Matei, Marcu, Luca şi Ioan, când se face referire la instrumentul pe care a fost executat Isus, se foloseşte cuvântul grecesc staurós (Matei 27:40; Marcu 15:30; Luca 23:26). Acest cuvânt, staurós, înseamnă stâlp, par sau pilon vertical. Iată ce se spune în cartea The Non-Christian Cross (Crucea necreştină), de John Denham Parsons: „În nici una dintre numeroasele scrieri în greaca originală ce alcătuiesc Noul Testament nu există nici o propoziţie care să dovedească, nici măcar indirect, că staurós folosit în cazul lui Isus ar fi fost altceva decât un staurós obişnuit; nu avem nici cea mai mică dovadă că ar fi fost vorba nu de o singură bucată de lemn, ci de două bucăţi de lemn prinse cu cuie în formă de cruce“.
În Faptele 5:30, apostolul Petru a folosit ca sinonim pentru staurós cuvântul xýlon, care înseamnă „copac“, indicând astfel un buştean aşezat vertical sau un copac, nicidecum o cruce cu două braţe. Doar după aproximativ 300 de ani de la moartea lui Isus, unii care se declarau creştini au început să promoveze ideea că Isus a fost omorât pe o cruce cu două braţe. Însă această concepţie se baza pe tradiţie şi pe folosirea greşită a cuvântului grecesc staurós. Este demn de remarcat că în unele dintre desenele antice care înfăţişează execuţii romane se poate vedea un singur par de lemn ori un trunchi de copac.

VADIM 18 noiembrie 2010 - 21:35

SFINTELE SCRIPTURI tradus din limba originala greaca sub DOMNIA M.S. Carol I. REGELE ROMANIEI
ARCHIPASTOR SI MITROPOLIT PRIMAT fiind D.D. GHENADIE de Dr. N. NITZULESCU profesor la facultatea de teologie 1915
IOAN 3:14
Si dupe cum Moise inalta sarpele in pustie , asa trebue sa fie inaltat Fiul omului,
IV. MOISI 21:9
Si Moisi facu un serpe de arama, si-l puse pe o prajina : si fu , ca de musca pre cine-va vr`un serpe, acela se uita la serpele arama, si traia

ionucmora 19 noiembrie 2010 - 8:41

Vadim draga uiti ca apostolii erau evrei,si atunci ei nu puteau scrie in greaca.Si atunci acele scrieri ori erau false ori nu erau scrise in greaca.

VADIM 19 noiembrie 2010 - 21:56

Demn de remarcat este faptul ca sau gasit manuscrise (evanghelia dupa Matei) scrise in limba ebraica dar si in limba greaca ambele manuscrise find scrise in primul secol (adica cind apostolii erau inca in viata) …este tot posibilul ca Matei a scris evanghelia sa in ebraica dar posibil ca el insusi a tradus evanghelia si in limba greaca (Matei el a fost un incasator de impozite “adica” … om cu scaun la cap ) …limba greaca in perioada respectiva era foarte raspindita…(la fel ca in prezent limba engleza)…traducind evangeliile in limba greaca mai multzi oameni puteau sa cunoasca adevarul…
Saul din Tarsis (care mai tirziu a devenit cunoscut in Biblie sub numele de apostolul Pavel) el de asemenea poseda limba greaca…doar no fi scriind scrisorile sale catre crestinii din districtul asiei sau din roma …. in limba ebraica? E logic ca a folosit limba greaca “limba internationala” in perioada respectiva.
Timotei care a devenit insotzitor a lui Pavel in calatoriile sale misionare (el de asemenea vorbea limba greaca) mama lui Lois si bunica sa Eunice erau de origine evrei …dar tatal lui Timotei era “Grec”.
Sunt inca multe lucruri de spus pe tema aceasta… 🙂

VADIM 19 noiembrie 2010 - 22:01

Stiai ca Vechiul Testament a fost scris nu doar in limba Ebraica (evreiasca)…dar o parte a fost scrisa si in limba “ARAMEICA”…o limba care se asemana foarte mult cu limba ebraica

VADIM 19 noiembrie 2010 - 22:06

ATENTIE EROARE…versetele citate mai sus doar din noul testament sunt traduse din limba greaca originala…dar cele din vechiul testament din limba ebraica originala … imi cer scuze pentru gresheala…

---OMUL--- 10 ianuarie 2011 - 15:55

ISUS SIA DAT DUHUL NU SUFLETUL. DECI ,CUM A MURIT EL .DACA EL ESTE ETERN ? E GREU….!

petre petre cristian 21 septembrie 2011 - 18:32

buna sa va fie inima domnilor si doamnelor ,sunt de foarte mult tinp pe drumul de cautare a adevarului ,lucrez de foarte multi ani in strainatate in diverse meseri ,m-am stabilit i-ntruna drinte ele ,dumnezeu ce-l bun si milostiv mi-a scos in drum tot felul de incercari ,eu cred in bunul dumnezeu si cred ca calea si adevarul spre el este isus ,am prieteni din toate religile pposibile de pe pamint,nu sunt un eminent in religie si nici nu voi fi vreodata ,aceasta cred ca este o iluzie ,este un miraj nu va spun in ce religie sunt botezat pt ca inportant este ca sunt botezat in apa ca isus ,il iubesc pt ca a fost cu mine la drum tot tinpul ,rugaciunile mele au fost auzite ,frati ,surori ,parinti …va rog sa intelegeti ca nu cum a fost isus rastignit este inportant ,acestea sunt lucruri necurate ,ce-l ce incearca sa spuna ca a fost asa s-au asa ,uita ca isus nu asta doreste de la noi ,alte lucrari m-ai inportante trebuie urmate ce a facut isus ,ce ne invata isus ,cum a fost el ucis ..aceasta imagine este dureroasa ..dar va rog daca sunteti cu adevarat ,cu dragoste de isus ,nu m-ai intrerpretati ….va cer iertare daca am gresit dar ma doare inima cind vad ca sunt discuti contradictori care ne fac sa-l uitam pe isus …si creatorul nostru care s-ia dat pe unicul sau fiu pentru pacatele noastre …AMIN

VADIM 12 ianuarie 2013 - 0:44

Salut petre petre cristian

sa iti spun sincer sunt de acord cu tine ca nu este cel mai important cum a murit Isus dar mai important est motivul pentru care a murit …in aceasta privinta eu sunt de acord cu tine……….. dar daca vezi o multzime de dovezi ca Isus a murit pe un stil dupa legea evreilor…nu pe o cruce cum spune majoritatea….aceasta inseamna ca trebue sa inchizi ochii la o minciuna mare…apoi cum potzi sa ai incredere in persoane care spun asa minciuni si mai ales ca simbolul crucii a devenit ca un “idol”…..oare Dumnezeu se bucura cind vede toate acestea…daca ar fi fost ca Isus sa moara si pe cruce cum crezi tu …sa luam un exemplu…daca fiul tau ar fi fost ucis de un asasin cu un topor…ai purta acest topor la git…l-ai ridika pe acoperisul caselor de rugaciune….teai ruga la acest topor…sau in genere ce vei simtzi cind doar vei vedea acest topor?

VADIM 12 ianuarie 2013 - 1:03

petre petre cristian…am vrut sa spun ca sunt deacord cu tine ca cel mai important este sa aflam motivul pentru care a murit Isus… nu arma cu care a fost torturat….
totusi sunt o multime de dovezi ca Isus a murit pe stilp nu pe cruce…(dupa traditia evreiasca…in nici un caz dupa traditia romana pentra ca insusi Pilat a spus ca nu gaseste nici un motiv ca sal omoare pe Isus…dar evrei vroiau sal omoare dupa legea lor …considerind ca Isus este un blesfemetor care se declara singur ca e fiul lui Dumnezeu…si din acest motiv ei au vrut ca sa-l ucida pe Isus …ca sa se implineasca profetia)…deci daca adevarul este ca Isus a murit pe stilp nu pe cruce…aceasta inseamna ca trebue sa inchizi ochi la o minciuna asa de mare….apoi cum poti sa ai increderea in persoane care spun minciuni si tzin cu tarie ca sunt drepti…?

oricum…chiar daca Isus ar fi murit si pe cruce..in prezent oamenii au ajuns sa adoreze crucea ca pe un “idol”…dar teai gindit ce simte Dumnezeu cind vede aceasta????

daca ai avea un fiu si cineva lar omori cu un topor ai vrea ca sa porti acel topor la git sau daca ai vedea pe cineva ca saruta acel topor cu care a fost ucis fiul tau ce ai simti???

eu as fi degustat…tu ce simti si ce crezi ca simte dumnezeu cind se uita la lumea aceasta????

moscoloi 12 ianuarie 2013 - 1:35

petre petre cristian…am vrut sa spun ca sunt deacord cu tine ca cel mai important este sa aflam motivul pentru care a murit Isus… nu arma cu care a fost torturat….
totusi sunt o multime de dovezi ca Isus a murit pe stilp nu pe cruce…(dupa traditia evreiasca…in nici un caz dupa traditia romana pentra ca insusi Pilat a spus ca nu gaseste nici un motiv ca sal omoare pe Isus…dar evrei vroiau sal omoare dupa legea lor …considerind ca Isus este un blesfemetor care se declara singur ca e fiul lui Dumnezeu…si din acest motiv ei au vrut ca sa-l ucida pe Isus …ca sa se implineasca profetia)…deci daca adevarul este ca Isus a murit pe stilp nu pe cruce…aceasta inseamna ca trebue sa inchizi ochi la o minciuna asa de mare….apoi cum poti sa ai increderea in persoane care spun minciuni si tzin cu tarie ca sunt drepti…?

oricum…chiar daca Isus ar fi murit si pe cruce..in prezent oamenii au ajuns sa adoreze crucea ca pe un “idol”…dar teai gindit ce simte Dumnezeu cind vede aceasta????

daca ai avea un fiu si cineva lar omori cu un topor ai vrea ca sa porti acel topor la git sau daca ai vedea pe cineva ca saruta acel topor cu care a fost ucis fiul tau ce ai simti???

eu as fi degustat…tu ce simti si ce crezi ca simte dumnezeu cind se uita la lumea aceasta????

Leave a Comment