Cele 5 exercitii tibetane ale tineretii eterne; cu ele, un chinez a trait 256 de ani!

Cele 5 ritualuri (exercitii) stravechi tibetane, de care vom vorbi in acest articol, i-au permis unui chinez pe nume Ching-Yuen Li sa-si lungeasca viata si sa traiasca timp de 256 de ani.

Corpul uman este mult mai complicat decat v-ati imaginat vreodata. Deasupra corpului nostru fizic, material, facut din carne si oase, exista o energie vitala pe care hindusii o numesc prana. In filosofia hindusa, inclusiv in yoga si in medicina indiana, prana cuprinde toata energia cosmica. Prana este adesea mentionata ca “forta vietii” sau “energia vietii”. De asemenea, ea include energiile prezente in obiecte neinsufletite.

Prana circula in intregul corp printr-o serie de canale diferite, care se numesc nadi. Corpul nostru fizic se va simti mai bine sau mai rau in functie de energia care circula prin el. Chakrele sunt centre energetice unde energia este concentrata. Asadar, pentru ca trupul nostru sa ramana sanatos, aceste chakre trebuie sa fie echilibrate si energia trebuie sa circule prin ele fara efort. Cu alte cuvinte, imbunatatirea energiei noastre permite corpului nostru sa fie sanatos.

Vechii calugarii tibetani, care stiau multe despre chakre si prana, aveau mai multe exercitii care sa echilibreze chakrele, pentru a mentine o stare buna de sanatate. In Occident, acest sistem de exercitii sunt descrise ca “Cele 5 exercitii tibetane ale tineretii eterne”.

Primul exercitiu:

Stati in picioare, cu bratele intinse, ridicate la nivelul umerilor. Acum, rotiti-va pana veti deveni putin ametit(a). Exista un singur aspect: trebuie sa va intoarceti de la stanga la dreapta.

Al doilea exercitiu:Stati intins(a) pe podea sau pe pat. Asezati-va mainile in jos, alaturi de sold. Din aceasta pozitie, ridicati-va picioarele in sus, in pozitie verticala. Daca este posibil, lasati picioarele sa se ridice chiar mai sus, peste corp, pana la cap, dar nu lasati genunchii sa se indoaie. Tineti aceasta pozitie pentru o secunda sau doua si apoi coborati incet picioarele pe podea; pentru urmatoarele cateva secunde permiteti muschilor din intregul corp sa se relaxeze complet. Apoi, executati din nou exercitiul.

Al treilea exercitiu:

Ingenunchiati pe un covor, tinand mainile in lateral, pe solduri. Apoi, rotiti-va capul inainte si inapoi si inclinati-va in fata, pe cat posibil, indoind din talie. Faceti acest lucru de cateva ori, apoi relaxati-va cat mai mult posibil.

Al patrulea exercitiu:

Asezati-va jos, cu picioarele intinse in fata. Picioarele trebuie sa fie perfect intinse, iar spatele drept. Asezati-va mainile cu palmele jos, langa solduri. Apoi, ridicati-va usor corpul, indoind genunchii, dar pastrand lipite talpile picioarelor de podea, dar si mainile. Ridicati corpul in sus, pana la nivelul umerilor, inclinand in acelasi timp capul spre orizontala. Tineti aceasta pozitie pentru cateva momente, reveniti la prima pozitie si relaxati-va pentru cateva momente inainte de a efectua din nou exercitiul.

Al cincilea exercitiu:

Intindeti-va jos, cu burta in jos, si puneti mainile pe podea, avand picioarele intinse spre spate, de care va sprijiniti; corpul este orizontal, tinandu-l cu ajutorul mainilor si picioarelor. Din aceasta pozitie, ridicati-va fundul in sus, pastrand fixa pozitia picioarelor si a mainilor. In acelasi timp, capul se afla in jos, atingand barbia de podea. Apoi, reveniti la pozitia initiala, relaxandu-va.

One Response

Leave a Reply