Almeea
Orgoni Crystal

 
1

Aveti insomnii? Iata cateva remedii eficiente si naturale ale medicinei alternative chinezesti!

fara somnIn zilele noastre, din ce in ce mai multi oameni se plang de imposibilitatea de a putea dormi noaptea. In acest articol, va vom prezenta cateva sfaturi legate de somn, din punctul de vedere al medicinii alternative chinezesti. In sistemul chinez de ingrijire naturala a sanatatii se afirma ca exista o relatie stransa intre alimentatie si somn. Cu alte cuvinte, ce anume, cand si cat de mult mancam afecteaza calitatea somnului. De fapt, obiceiurile nesanatoase, cum este supraalimentarea sau consumul excesiv de mancaruri condimentate, sunt principalele cauze ale insomniei. Excitantele cum sunt cafeaua, ceaiul si alcoolul afecteaza si ele somnul.

Aceasta concluzie se bazeaza pe conceptia chineza ca supraalimentarea deregleaza functionarea stomacului si a splinei. In medicina traditionala chineza, splina si stomacul sunt considerate organe din aceeasi familie. Ele guverneaza impreuna functiile digestive. Mai mult, splina este considerata mai importanta decat stomacul in medicina traditionala chineza, care atribuie splinei elementul „pamant” din sistemul celor cinci elemente. In consecinta, qi-ui proaspat nu poate urca spre creier si ul statut nu poate cobori in partea de jos a corpului. Aceasta ne face sa ne simtim tulburati, nelinistiti.

Urmatoarele alimente induc somnul: lapte, carne de pui, alune, peste, seminte de lotus, banane, struguri, curmale si miere. Insa nu trebuie sa uitam nici ca alimentele sanatoase nu trebuie sa fie consumate in exces la cina, pentru ca vor afecta calitatea somnului. Desigur, aceasta nu inseamna ca foamea este buna pentru somn. Ea scade glicemia si, astfel, afecteaza somnul. Foamea ne face stomacul sa ghioraie si chiar sa doara. Nimeni nu poate dormi bine in aceste conditii.

Pe langa sfaturile legate de alimentatie, sistemul chinez de ingrijire naturala a sanatatii ofera urmatoarele sfaturi pentru cresterea calitatii somnului :
• Sa facem o baie calda inainte de culcare. Experienta chineza arata ca o baie calda – nu fierbinte – inainte de culcare ne relaxeaza trupul si mintea, creste temperatura corpului si ne imbie la somn. In plus, insasi senzatia de curatenie a corpului ne face sa dormim mai bine, mai ales in cazul celor care tin cont de igiena.
• O baie calda la picioare timp de cinci-zece minute, chiar inainte de a ne urca in pat. Acest procedeu era recomandat cu caldura de chinezii din vechime, ca important mijloc natural de mentinere a sanatatii si de vindecare. Efectele lui terapeutice sunt pe deplin dovedite. Printre avantaje se numara faptul ca incalzeste corpul, in special iarna, facandu-ne sa dormim bine; atrage sangele de la creier catre partea de jos a trupului, astfel incat sa putem dormi profund; contribuie la prevenirea si la tratarea artritei si a altor afectiuni inrudite ale picioarelor si spatelui; stimuleaza circulatia sangelui; hraneste rinichii; reface energia vitala. Poate, de asemenea, sa ajute in cazul impotentei.
• Sa avem un program riguros de culcare si de sculare. Acest program ne ajuta sa ne potrivim ceasul biologic dupa ciclul natural. Ca urmare, adormim mai usor si ne trezim atunci cand trebuie. Acest program trebuie sa fie urmat permanent, fara a-l intrerupe in weekend.
• Sa avem grija ca dormitorul sa fie bine aerisit. Daca este nevoie, sa deschidem o fereastra ca sa intre aer curat. Acest lucru este benefic pentru inima si creier. De curand, una dintre cele mai varstnice femei din America a fost intrebata care sunt secretele sanatatii si longevitatii ei si a raspuns ca a dormit intotdeauna cu fereastra deschisa.
•  Sa nu ne culcam pe stomacul gol. Nu putem dormi bine flamanzi din doua motive: scade glicemia, iar stomacul ghioraie si doare.
• Sa nu ne culcam nici cu stomacul plin, adica imediat dupa cina. Nu numai ca scade calitatea somnului, ci apar si alte aprobleme de sanatate, cum ar fi afectiunile gastrice si bolile cardiace.
•  Sa consumam cat mai putine produse cu cafeina, cum sunt cafeaua, ceaiul, ciocolata si bauturile racoritoare din comert, mai ales spre sfarsitul zilei.
• Sa stingem in dormitor lumina, televizorul si radioul. In general, intunericul si linistea ne fac sa adormim repede si adanc.
• Sa nu ne acoperim capul cand dormim, nici macar iarna. Acoperindu-ne capul, ne lipsim de binefacerile aerului proaspat care ne trebuie ca sa fim sanatosi.
• Sa mentinem in camera o temperatura scazuta. Ea ne face sa dormim mai bine si ne intareste sistemul imunitar in orele in care dormim cel mai adanc. Chinezii din vremurile vechi credeau ca exista o relatie discreta intre temperatura camerei si temperatura mintii. Racoarea din dormitor ne ajuta sa adormim si sa dormim mai bine. Faptul ca majoritatea oamenilor dorm mai bine iarna decat vara dovedeste acest lucru.
• Sa avem grija ca patul sa fie confortabil. Aceasta inseamna ca trebuie sa aiba o saltea de buna calitate, tare, care sa sprijine coloana vertebrala si sa nu permita corpului sa se curbeze la mijlocul patului.
• Sa nu mergem la culcare cu mintea in plina activitate. Aceasta se intampla cand ne gandim intens la ceva, suntem stresati sau avem sentimente si emotii puternice, cum sunt furia si gelozia. Creierul, ca si corpul, are nevoie de timp ca sa se linisteasca. Gandurile ne tin mintea activa mult dupa ce am terminat munca, afectandu-ne somnul. Pentru a dormi bine, trebuie sa nu ne mai gandim la lucruri serioase cel putin o jumatate de ora inainte de culcare. Daca suntem in continuare agitati, este bine sa facem o plimbare, ca sa ne destindem.
• Sa facem zilnic exercitii fizice, mai ales dupa-amiaza. Exercitiile fizice regulate duc la un somn mai profund, insa o sedinta dupa-amiaza poate creste atat calitatea, cat si durata somnului. Totusi, nu trebuie sa facem eforturi excesive si in niciun caz inainte de culcare. Acest lucru este nociv. Exercitiile chinezesti usoare sunt excelente pentru cresterea calitatii somnului, deoarece sunt linistite si lente, calmeaza mintea si antreneaza trupul, fara sa ne epuizeze. Pe langa acestea, o scurta plimbare pe afara chiar inainte de a ne aseza in pat ne poate ajuta sa adormim.

Dimineata, cand ne trezim, nu trebuie sa sarim imediat din pat, chiar daca e tarziu si avem o intalnire importanta. Este bine sa mai stam in pat cateva minute, cu ochii deschisi, pana ce ne simtim pregatiti fizic si psihic sa ne sculam. Acest procedeu era recomandat de chinezii din vremurile vechi, pe temeiul ca sculatul brusc din pat dimineata dauneaza sanatatii. Ei credeau, de asemenea, ca aceasta poate duce la boli cardiace si raceala.


 
banner