Home Spiritualitate teoreticaFizica cuantica Fiecare om e nemuritor! In propria lume, nimeni nu moare niciodata

Fiecare om e nemuritor! In propria lume, nimeni nu moare niciodata

by admin
13 views
Social Media
  •  
  •  
  •  

Experimentul mental al lui Tegmark

In 1997, Max Tegmark, fizician la Universitatea din Pennsylvania, s-a folosit de teoria universurilor paralele pentru a sugera ca moartea poate fi ceva care se intampla intotdeauna numai altora.

Tegmark a propus urmatorul experiment mental. Sa ne imaginam, spune el, ca o mitraliera este atasata unui instrument care masoara spinul z al unei particule subatomice. Toate particulele subatomice au asa ceva, si spinul acesta poate fi „in sus” sau „in jos”. Directia spinului este insa cu totul aleatorie si, ca atare, nu poate fi prezisa pentru nicio particula. Daca instrumentul detecteaza o particula cu spinul in jos, el da instructiuni mitralierei sa incarce un singur glont in butoias. Daca spinul particulei este in sus, butoiasul ramane gol, si arma face doar un clic audibil.

Pentru a testa mitraliera, autoarea experimentului se asaza in fata armei si il roaga pe asistentul ei sa apese pe tragaci. Asistentul urmeaza nervos instructiunile si apasa pe tragaci. Instrumentul detecteaza ca spinul particulei este in sus si deci nu incarca un glont in butoias. Arma face un clic si autoarea experimentului ramane in viata.

Autoarea propune apoi ca experimentul sa fie repetat de inca noua ori. Se asaza in fata armei si de fiecare data butoiasul ramane gol. Dupa a zecea incercare, ii spune asistentului ca e timpul sa incheie testul si sa plece acasa. Se simte multumita ca si-a demonstrat siesi ca teoria universurilor paralele e adevarata si il invita pe asistentul usurat la o mica sarbatorire a evenimentului, intr-un bar.

Acum haideti sa ne intoarcem la inceputul experimentului si sa-l traim din punctul de vedere al asistentului. El urmeaza instructiunile date de sefa. Apasa de trei ori pe tragaci si de fiecare data arma scoate un clic. Dar a patra oara particula subatomica are spinul in jos, un glonte intra pe teava si arma detoneaza. Glontul tasneste si se napusteste direct in craniul sefei, ucigand-o imediat. Cuprins de o panica oarba, asistentul telefoneaza la politie si este arestat pentru crima.

Ce s-a intamplat aici? Sefa este moarta sau vie, s-au dus cei doi sa bea ceva sau asistentul a fost acuzat de omucidere? Raspunsul este ca autoarea experimentului este si moarta, si vie — in universuri diferite. In universul ei ea nu a murit, dar in universul asistentului ei – da. Crucial aici este faptul ca singura realitate pe care o poate percepe femeia este cea in care ea supravietuieste.

Tegmark insusi recunoaste ca, pentru majoritatea oamenilor, moartea nu survine in urma unor evenimente cuantice aleatorii, ci a unor accidente, boli sau a unei sumedenii de alte cauze. Dar e posibil ca Tegmark sa nu realizeze ca insusi creierul uman functioneaza la nivel cuantic. Toti luam decizii bazate pe interactiuni cuantice.

Cum arata creierul la microscop?

Daca privim o bucata de creier la un microscop foarte puternic, vom vedea o retea foarte densa de celule. Majoritatea sunt asa-numite celule „gliale”. Se pare ca rolul acestora este pur si simplu sa „lipeasca” la un loc componentele creierului si sa ii mentina forma. Dar, risipiti printre celulele gliale in procent de aproximativ unul la zece, se gasesc neuronii. Acestia sunt celule adaptate sa trimita, sa primeasca si sa transmita impulsuri electrice. Fiecare neuron are o regiune centrala, de regula in forma de stea, in care se afla nucleul celulei. Din acest centru se raspandesc un fel de carcei lungi, subtiri, a caror lungime variaza intre 1 mm si 1 m. Carceii fac legatura cu exteriorul celulei si pot trimite sau primi semnale electrochimice de la 10 000 de alti neuroni. Celulele nervoase sunt facute sa poata primi si totodata trimite mesaje catre semenele lor. Cand un neuron este activat, sau „aprins”, un curent electric trece prin fibra nervoasa si duce la eliberarea unei substante chimice numite neurotransmitator.

Neurotransmitatorii sunt agenti chimici eliberati de neuroni pentru a stimula alti neuroni si care, in acest proces, transmit impulsuri de la o celula nervoasa la alta. La randul sau, transmiterea de impulsuri faciliteaza transferul de mesaje prin tot sistemul nervos. Locul unde se intalnesc doi neuroni se numeste sinapsa si consta dintr-un terminal axonic (capat transmitator) al unei celule si o dendrita (capat receptor) al celeilalte.

Intre cei doi neuroni exista un spatiu microscopic numit fanta sinaptica, de dimensiuni extrem de mici. In cazul unor asemenea dimensiuni, oamenii de stiinta folosesc o unitate de masura numita angstrom. Un angstrom este a o suta milioana parte dintr-un centimetru. Fantele sinaptice au 200-300 de angstromi in diametru.

Cand un impuls nervos ajunge la terminalul axonic al unei celule, prin membrana din apropierea sinapsei este eliberata o substanta chimica. Aceasta traverseaza in cateva milisecunde fanta sinaptica si ajunge la membrana postsinaptica a celui de al doilea neuron. Eliberarea substantei chimice este stimulata de activitatea electrica a celulei. De cealalta parte a fantei sinaptice, la capatul dendritei receptoare, se gasesc receptori specializati care functioneaza ca un fel de „docuri” pentru anumiti neurotransmitatori. Neurotransmitatorii nou-primiti dau instructiuni dendritei sa trimita un anume semnal catre nucleu si apoi mai departe, catre axonii celulei. Acestia sunt excitatorii. Uneori, efectul neurotransmitatorilor eliberati de axonul presinaptic este de a inhiba, nu de a excita, dendrita postsinaptica, si atunci ei sunt considerati inhibitori.

Aceste procese se desfasoara la nivel de particule atomice, si deci, in mod cert, evenimentele cuantice pot avea o anume inraurire asupra lor. Este asadar posibil ca o sinapsa gata sa se „aprinda” sa fie influentata de un eveniment la nivel cuantic.

In propria lume, nimeni nu moare niciodata

Sa ne imaginam ca una dintre deciziile acelea pe care le luam intr-o fractiune de secunda este influentata de asa ceva. De exemplu, sunteti in masina si va apropiati de o intersectie semaforizata. Observati ca semaforul este galben. Luati imediat decizia daca sa accelerati si sa traversati intersectia sau sa franati si sa opriti. Rezultatul acestei decizii este transferat prin sinapsa de catre neurotransmitatori. Acestia comanda piciorului dumneavoastra sa apese pe acceleratie sau pe frana. In aceeasi clipa se produce un eveniment la nivel cuantic. Ca urmare, dumneavoastra apasati pe acceleratie, patrunderi in intersectie si sunteti lovit de un tir. Muriti pe loc.

Dar moartea dumneavoastra este numai unul din rezultatele posibile. Intr-o alta rezolvare a situatiei, decideti, poate, sa opriti. Avem, asadar, in acest moment, doua realitati alternative: intr-una muriti, in cealalta sunteti viu. Ca si in cazul sefei din experimentul mental al lui Tegmark, dumneavoastra urmati traiectoria propriului univers si ramaneti in viata.

In lumea oricarui observator, muriti. Universul perceput de dumneavoastra se va divide intotdeauna in asa fel incat sa va asigure supravietuirea. Poate ca in universul meu veti muri, dar in al dumneavoastra veti merge mai departe, la nesfarsit. Dar exista vreo dovada obiectiva ca asa stau lucrurile? Din pacate, deoarece experienta constienta este cel mai subiectiv fenomen din univers, este imposibil sa obtinem altceva decat exemple profund subiective si care, asadar, nu pot dovedi nimic.

ATENTIE! Site-ul almeea.ro nu-si asuma nicio responsabilitate pentru articolele legate de vindecarea fizica, prin folosirea sau nefolosirea anumitor alimente, medicamente si/sau anumite exercitii. Aceste articole au doar rol informativ. Daca doriti sau nu sa folositi sfaturile din aceste articole depinde doar de voi. Va recomandam sa cereti consult specializat inainte de a pune in practica aceste sfaturi.

S-ar putea sa va placa si

26 comments

Sinergetic 31 ianuarie 2011 - 22:27

Da. Exista o dovada. Dovada este urmatoarea.
Eu-l meu nu a facut niciodata experienta mortii.
Noi vedem ca alti mor si nicidecum noi.
Deci noi traim vesnic si altii mor.
Asta e dovada.

Leru-i ler!

petit 31 ianuarie 2011 - 22:49

”Dar exista vreo dovada obiectiva ca asa stau lucrurile? Din pacate, deoarece experienta constienta este cel mai subiectiv fenomen din univers, este imposibil sa obtinem altceva decat exemple profund subiective si care, asadar, nu pot dovedi nimic.”

corect…se poate aplica si la majoritatea subiectelor de pe site…

THATWASANEARGO 1 februarie 2011 - 8:12

Poata ca asta sa fie explicatia ca eu in lumea mea si pentru mine nu am murit si nu cred voi muri vreodata, iar pentru ceilalti sint moarta deja si inca de mult timp!!! Interesant, foarte interesant articol, mai ales din punct de vedere al informatilor despre functionarea creierului. Miraculoasa “masinarie”. Am zis tot timpul si am fost convinsa ca totul pleaca de la “tartacuta”!

Marius 1 februarie 2011 - 10:01

Da, extraordinar de bun articolul! Felicitari!

---OMUL--- 1 februarie 2011 - 10:20

EXPLICATIAI VETII VESNICE ESTE MULT MAI SIMPLA ,SI ,TREBUIE CAUTATA IN INVIEREA LUI ISUS ,NU IN FIZICA CUANTICA.
O DOVADA A VETII VESNICE ESTE INSASI FAPTUL CA EXISTAM.DAR TREBUIE SASI EXPLICE FIECARE CUM TRAIM VESNIC. EXPLICATIA SE GASESTE IN INVIEREA LUI ISUS.ASTA ESTE CHEIA.
UNIVERSUL ESTE NUMAI UNUL ,SI ESTE DUMNEZEU.SI IN DUMNEZEU VIATA ESTE VESNICA. SI MOARTEA NU VA MAI EXISTA ……APOC; 21-4. ACEASTA ESTE ELIBERAREA.
RESTUL ESTE BLA ,BLA, BLA……
SAMAEL AUN WEOR ( VOPUS.ORG)ARE EL CEVA ,CEVA ,DAR,NUMAI EXPLICIND LUCRURILE CE SE POT VEDEA ,DAR CIND INCEPE SA EXPLICE CELE NEVAZUTE ,O DA IN BILBIIALA, PE DOUA CARARI SI CAM DA CU ”MUCII IN FASOLE”SI LA PARTEA CEALALTA A LUCRARII PE CARE O EXPUNE CHIAR FOARTE FRUMOS. IN CELE VAZUTE SINT DEACORD CU EL 100%.

Sinergetic 1 februarie 2011 - 19:05

Numai carnea materiala moare si putrezeste, stratul energetic-sufletesc exista in continuare si cauta drumul spre casa sa.

unom 1 februarie 2011 - 19:35

iti dovedesc imediat ca e falsa. eu in unversu meu am 55 de ani deci imbatranesc din articolul asta reiese ca eu nu o sa mor niciodata asta inseamna ca un infinit de ani eu o sa fiu bosorog cu plosca la coeur :)) cel care a inventat aberatia asta si cei care cred asa ceva sunt cel putin redusi mintal

Sinergetic 1 februarie 2011 - 21:30

Redusi mortali, ai vrut sa zici.

George1000 2 februarie 2011 - 3:07

Unom Nu e falsa deloc teoria. Imbatranesti si sa zicem ca dupa ce te confrunt cu o boala grava sau un accident, tu nu mori pentru tine ci te trezesti din nou in corpul unui bebe si reiei ciclul.
Numai ca pana la varsta de 3 ani inca ai legatura cu astrlul si poti sa iti vezi viata anterioara (atata timp cat inca nu poti vorbi iar daca se intamla ca si dupa 3 ani sa iti revezi viata anterioara noii parinti vor zice ca ai imaginatie bogata ca fabulezi etc. si nimeni nu te crede ca asa e lumea. normal fiind inonjurat de sceticism vei da uitarii asta, si asta va intra in suconstient.

Lucian 2 februarie 2011 - 9:04

Intotdeauna am crezut in universuri paralele… tu esti tu … si restul universului se invarte in jurul tau…fiecare personaj din universul tau este continuarea “automatizata” si fireasca a personajului respectiv de dinainte de producerea primului eveniment in care tu mori. Automat nu poti sa traiesti in universul tuturor…trist e totusi ca nu poti sa imparti universul tau cu cineva…dar tu nu stii asta. In fiecare secunda a vietii tale din universul tau ai o gama foarte variata de posibilitati si de decizii…fiecare creand cate un univers aleatoriu in care…fie ca esti mort sau viu cu siguranta este diferit de cel pe care il percepi. Sirul deciziilor alese de creier dupa x principiu este universul tau…suma tuturor deciziilor pe care le-ai fi putut lua de a lungul vietii este numarul universelor aleatorii create doar de tine…iar asta ne duce cu gandul la faptul ca nu cunoaste creierul uman un numar atat de mare pe cate universuri aleatorii exista in “eter” sa ii spunem asa…de aici ne dam seama ca suntem extrem de mici si niciodata nu o sa putem sa intelegem de ce am fost creati, de ce a fost creat tot ce ne inconjoara si tot ce facem este sa ne punem intrebari si sa ne tinem timpul ocupat … cand am putea lua viata asa cum e si sa ne bucuram cat mai mult de ea…si nu vorbesc de nepasare…vorbesc impotriva obsesiei!
O zi buna!

unom 2 februarie 2011 - 9:40

george si aia se numeste tot moarte tu defapt te referi la reincarnare care si asta e o aberatie pt ca la un moment dat si universu nostru va muri unde te vei mai reincarna atunci ?

A girl from this world 2 februarie 2011 - 21:01

Adică dacă eu, in lumea mea ma simt ca un copil, ce se va intampla? Voi trai la infinit, singura? Caci ati precizat ca in universul celorlalti suntem considerati morti, dar in universul nostru exista o alta alternativa, dar ramanem singuri? Adica este doar universul nostru, teoretic, cine poate patrunde in el? Suntem noi, eterni, in locul nostru, este altcineva etern, in universul lui, si asa mai departe…
Sincera sa fiu, decat sa raman singura, mai bine devin fantoma, sau orice altceva!
Totusi ati mentionat ca totul tine de modul in care vedem noi ce se intampla, iar daca noi ne gandim ca murim şi ajungem “intr-un loc mai bun”, teoretic asa ar trebui sa se intample: daca totul tine de mintea noastra si de legatura cu viata.
Am spus de multe ori teoretic, caci practic nu s-a intors nimeni sa ne spuna ce se intampla… iar toate sunt teorii…

Fiecare om e nemuritor! (partea 2)Timpul nu exista pentru cei muribunzi | Almeea - Site de spiritualitate si paranormal 2 februarie 2011 - 22:28

[…] Egiptenii venerau musetelul (Matricaria chamomilla)… _____________________________ 31 Ian 2011 Fiecare om e nemuritor! In propria lume, nimeni nu moare niciodata (1,722 vizualizari) Experimentul mental al lui Tegmark In 1997, Max Tegmark,… […]

---OMUL--- 3 februarie 2011 - 9:35

Universul este unul,(DUMNEZEU).VIATA ESTE VESNICA IN DUMNEZEU,(UNIVERS)PT TOATA LUMEA.
NUI NIMENI SINGUR,CI,TOTI SINTEM UNA IN DUMNEZEU PT ETERNITATE.DUMNEZEU ESTE CU TOTI,CHIAR DACA PT UNII NU EXISTA,DAR, EII EXISTA IN DUMNEZEU,SI NU POATE NIMENI SA SCAPE DE JUDECATA LUI.
”INTREBATIL” PE ISUS CA EL A INVIAT(VENIT)DINTRE CEI MORTI,SI VA SPUNE TOTUL.
SAU PE EMINESCUL,CA,EL SPUNE; CU VESNICIA SINT LEGAT,SI VREAU SA MA DESLEGE.
IN POEZIELE LUI,EL DECODEAZA BIBLIA,RECODINDO INPOEZIE.(pt cine o intelege)EL ESTE ”LUCEAFARUL” STRALUCITOR DE DIMINEATA.Apoc.22cu16.
CA-N VECI NU SE VA TEME—PROFETUL—VREO DATA…. JUNII CORUPTI.????????!!!!

damaly 3 februarie 2011 - 10:17

Interesanta teorie, dar…………. nu este explicata ce se intampla in timp in legatura cu batranetea. Cat poti trai in universul tau atat timp cat imbatranesti continuu. Vei muri non stop, cum sa mai poti trai ??? Poate se inainteaza atat de mult in timp incat vor fi universuri unde se elimina batranetea si atunci pare plauzibila teoria….. altfel e doar frumoasa si interesanta…….

dmess 3 februarie 2011 - 14:32

–OMUL– tu ce te bagi? nu vezi ca nu e de tine?
asa…sa trecem peste asta
Ma gandeam daca teoria asta se aplica la orice vietuitoare care are creier sau doar la om. Vorbim de universuri pararele dar inainte sa existe un creier ca sa isi creeze alte universuri a fost un singur univers nu? sau poate si universul noustru e format de un alt creier si noi suntem niste pioni, sau poate fiecare pion accepta acest univers al unui creier oarecare si il percepe exact ca el…sau poate, sau poate, sau poate.

Daca un copil moare inainte sa se nasca…apuca sa isi creeze vre’un univers? defapt, cand incepe omul sa isi creeze propiile universuri?
E cam ciudata teoria asta la fel ca toate celelalte, la fel ca religiile. Ar trebuii sa ne dam seama ca suntem prea prosti si sa ne resemnam.

eu unul nu ma resemnez.

sorin 3 februarie 2011 - 19:35

Iisus a zis “cine ma marturiseste pe mine si Eu il voi marturisi in fata TATALUI ” deci moartea defapt e o trecere catre vesnicie si e un proverb “bine faci bine gasesti” .Cand nu credeam ma ingrozea ziua mortii acum nu . Acum vad altfel lucrurile si stiu ca undeva Iisus ma asteapta cu dragoste si asteapta sa ma indrept de greselile ce le-am facut si le fac .

Andreea 3 februarie 2011 - 20:23

Moartea, este o intoarcere acasa…..in Universul infinit!

Prin_balarii 3 februarie 2011 - 22:46

Nu mai ascultati asemenea baliverne.Asta e pseudostiinta a unor indivizi sfertodocti.Cel mai bun indiciu e sa va uitati in oglinda sa vedeti diferenta fata de chipul pe care-l aveati in copilarie,timpul trece,organismul se uzeaza si moartea e inevitabila…

iasmina 4 februarie 2011 - 16:29

Lucian iti apreciez detaliile tale. intradevar ai fost la obiect ,si la fel ca toti ceilalti vizitatori ai site-ului ai spus ce ai gandit. sunt de acord cu teoria ta. de fat vreau sa zic ca vreau sa o cred, dar sunt foarte sceptica si ader mai bina la teoria ca totul e trecator, si ne ducem incet incet. de aceea trebuie sa traim din plin aceasta viata plina de surprize. asta imi este gandirea.
o zi buna!!!!

reaisa 4 februarie 2011 - 16:57

Aveti si voi dreptate,insa noi gandim acum cu creierul ce face parte din corp si este normal sa se stinga odata,sa i-a o pauza,sa moara dar probabil ramane acel Eu.Poate sufletul nostru nu percepe materia,ci doar sentimentele,emotile etc.Dupa ce nu o sa mai avem acest trup(pt ca eu nu cred in reincarnare)deci automat aceasta minte,nu o sa mai gandi asa.Este posibil sa nu mai fim constienti.Spre ex daca maine mori si ai fost o persoana mai putin buna o sa ai parte de niste sentimente mai urate sau invers.

Nord 13 februarie 2011 - 7:50

si daca ma sinucid???

suzeta dinica 16 februarie 2011 - 9:11

Energia nu piere!
Prin sinucidere ,intrerupi CONTRASTUL(conditia de baza a vizualizarii existentei materiale)!
ENERGIA este foarte diversificata,infinita,variabila,mutiplicata,etc.

ofofofofo 6 ianuarie 2012 - 2:42

offofoofff ..
priviti umpic altfel…
daca ion moare.. el nu va intalni moartea niciodata.
moartea survine cand deja ion nu mai exista.
pentru ca moartea sa existe, ea nu trebuie sa apara cand tu esti in viata si sa nu se intalneasca vreodata cu viata ta. cand Ion moare, viata lui s-a terminat deja.
Ion nu apuca sa moara niciodata.
un comentariu ca o gluma am facut eu aici.
va rog nu va dati cu parerea aiurea despre reincarnare sau probleme de batranete.. priviti altfel lucrurile… daca nu, dana savuica va scrie articole despre sex cu vecinu pe alt site.

Faraom 30 mai 2012 - 11:45

@Unom
@petit

Va recomand sa cititi un manual de mecanica cuantica; se gaseste, foarte usor, pe net..Asta este varianta simpla; varianta “fericita” este sa aderati la grupul de Kabbalah si sa cititi materialele Rav-ului…Nici nu va ganditi cat este de simplu…

Veti fi, oricum, de acord ca nu exista decat timpul prezent; timpul trecut si cel viitor sunt, mai degraba, conventii, perceptii, impresii…

Ajungem la “imbatrabire”; este o problema de sanatate mintala; este un film, sau mai multe, in care, un tip, in fiecare dimineata isi reia viata din acelasi moment; tipul e disperat..In cele din urma, reuseste sa iasa din aceasta incercare sisifica…Va imaginati cat este de fericit?

Adica, este alegerea noastra sa imbatranim, sa murim!

Mai spun un singur lucru: de fiecare data, Realitatea este cea pe care o accepta un numar< cat mai mare< de indivizi!

Leave a Comment