Home Spiritualitate teoreticaDiscutii spirituale Spiritualitate pe bani

Spiritualitate pe bani

by admin
79 views
Social Media
  •  
  •  
  •  

spiritualitate2Gurdjieff, unul dintre cei mai mari maestri spirituali ai secolului XX, a fost intrebat odata daca i se pare normal ca sa i se dea bani pentru exercitiile spirituale care le oferea celor ajunsi pe o anumita cale spirituala. Raspunsul lui Gurdjieff a fost urmatorul: “Un om se recunoaste cel mai bine in privinta atitudinii sale fata de bani. El este dispus sa dea bani pentru atatea lucruri care nu-i sunt absolut necesare, dar atunci cand ar trebui sa plateasca pentru un lucru cu adevarat important, patrunderea pe o cale spirituala, incepe sa ezite si sa i se pare suspect lucrul acesta”.

Acest raspuns poate ca ar trebui sa ne puna pe multi pe ganduri. Multi dintre noi ar putea, de exemplu, sa dea 15.000 de euro pentru o masina frumoasa, dar atunci cand sa plateasca 300 euro pentru un curs de yoga li s-ar parea prea mult sau prea suspect. Adica, cum, li se pare mult 300 euro sa “investeasca” pentru sufletul sau si acceptabil sa dea 15.000 euro pentru un obiect neinsufletit!? Tare bizar am mai devenit noi oamenii daca am ajuns sa judecam din aceasta perspectiva.

Poate ca unii vor spune ca spiritualitatea cu materialismul sunt incompatibile, si ca un maestru spiritual care cere bani este de fapt o fiinta lacoma si materialista, ce nu-l intereseaza decat propriul profit. Da, e adevarat ca sunt unii asa-zisi “oameni spirituali” care profita de naivitatea oamenilor si contra unor sume de bani incearca sa-i ademeneasca cu “false nirvane”. Dar exista si oameni spiritual adevarati care cer acesti bani nu pentru interesul material propriu, ci pentru a-i face pe oameni sa-si dea seama cat de mult valoreaza exercitiile spirituale in propria lor evolutie.

ATENTIE! Site-ul almeea.ro nu-si asuma nicio responsabilitate pentru articolele legate de vindecarea fizica, prin folosirea sau nefolosirea anumitor alimente, medicamente si/sau anumite exercitii. Aceste articole au doar rol informativ. Daca doriti sau nu sa folositi sfaturile din aceste articole depinde doar de voi. Va recomandam sa cereti consult specializat inainte de a pune in practica aceste sfaturi.

S-ar putea sa va placa si

16 comments

giorgetta 25 octombrie 2009 - 16:36

foarte interesant acest punct de vedere, in privinta platii unui curs de dezvoltare spirituala si nu sunt nici pe departe in masura sa-l contrazic pe marele Gurdjieff, deci impartasesc intru totul aceasta opinie.
sunt organizatoarea cursurilor de Theta healing, o practica holistica de vindecare si uneori , anumite persoane imi spun acelasi lucru, ca ar fi rau sa pretinzi bani pentru spiritualitate si ca potrivit lor cineva care a investit bani si timp in pregatirea lui ar trebui sa o impartaseasca gratis si el sa traiasca in saracie.
cu voia voastra am sa fac referire la acest citat, trimitandu-i la site-ul vostru.
va multumesc si va felicit pentru profesionalitatea si competenta acestui site.
Giorgetta

admin 25 octombrie 2009 - 19:21

Giorgetta, multumim pentru felicitari. Desigur…ai acordul nostru sa folosesti orice citat, fragment sau articol de pe acest site. Singura noastra conditie este ca sa se precizeze sursa. Mult succes in organizarea cursurilor!

Silivriano

Claudiu 29 octombrie 2009 - 20:14

Pentru:giorgetta

Nush daca am inteles bn viindecare de ?anumite boli etc.

Ceva impotriva acneei ?

lila 3 decembrie 2009 - 21:11

Un adevarat spirit ,este plin in toate(din plinatatea Divina)si deci nu cere bani sau alte favoruri pt.ca este plin de la Dmnezeu(acesta este Adevarul).Daca cere bani nu este deplin in Adevar Divin!

admin 9 decembrie 2009 - 20:56

Nu sunt de acord intru totul cu ultimul comentariu. Eu cred ca exista oameni care, desi nu sunt “plini in toate, prin plinatatea Divina si Adevar Divin”, detin destule informatii si au o practica spirituala destul de avansata ca sa poata fi ghizi spirituali sau deschizaori de drumuri pentru ceilalt. Daca pentru acest lucru au nevoie de ajutor financiar pentru a se autosustine, nu mi se pare deplasata solicitarea unei taxe pentru activitatea lor.
AlmeEa

atrofiata 14 decembrie 2009 - 23:43

totusi nu cred ca evolutia spirituala ar trebui masurata in bani; sunt de acord cu taxele pretinse in cazul cursurilor de spiritualitate, insa in vederea intretinerii fizice a respectivului maestru, insa in niciun caz pentru ca o persoana sa poata estima evolutia spirituala avand ca si obiect de referinta banul.

emilio 27 decembrie 2009 - 8:33

eu cred ca poti sa ai toti banii din lume si sa incerci sa i cheltuiesti pe toti doar pe materiale cursuri si carti de spiritualitate dar ajungi la un moment dat sa ti dai seama ca spiritualitatea e in tine …… e in inima ta si imediat ce ai descoperit o nu ti mai trebuie nimic …………….multumesc lui dumnezeu ca ma m reintors acasa iar acum nu mi doresc nimic mai mult decat sa le arat si altora calea catre inima lor

mirceapetre 28 decembrie 2009 - 22:49

Cursurile sunt ceva, iar tratamentele alceva.
Sigur cursurile trebuiesc platite, dar numai in cazul in care cel ce preda are, cu adevarat, ceva de transmis.
La noi si aiurea sa fac mii de cursuri, unele mai inutile ca celelalte.
Daca ma intrebati care sunt cursurile utile si cele inutile nu pot sa va raspund, deoarece fiecare on, are liberul albitru care trebuie respectat … cu sfintenie.
O singura indicatie pot sa va dau …. nu va indepartati de Dumnezeu si urmati, cu piosenie respectul si dorinta de autodepasire spirituala a fiecaruia, dar numai in spiritul si lumina lui Dumnezeu.
Cu tratamentele este mult mai complicat, deoarece “medicina alternativa” are foarte mult de suferit din cauza celor multi si neaveniti tamaduitori, care-i coplesesc atat numeric, cat mai ales mediatic, pe cei cu har.
Dupa parerea mea, terapeutul NU ARE VOIE SA CEARA NICI UN STIMULENT MATERIAL, deoarece harul primit, nu este al lui ci este primit de la Dumnezeu.
O sa ma intrebati .. si atunci cum se sustine in lumea materiala? Foarte simplu … facand alceva care nu este legat de Harul primit!?
Sfatul meu este foarte clar: Un terapeut care cere bani SIGUR nu are nici un har, ci numai vorbeste ca are.
Oamenii care au har nu se lauda, de asemenea, cu aceste puteri primite, ci le practica, in scopul de a face bine semenilor lor. Acesta este un alt indicator de competenta.
Daca va luati un terapeut de la televizor, din start faceti o mare greseala, deoarece acela sigur nu are har, ci are …. limbarita!?
Sa aveti un an nou minunat!

ghizela 5 iunie 2010 - 19:34

Opesmooth,tradu te rog.

michelinebeaulieu 8 august 2010 - 20:57

Dumnezeu nu e de vinzare.A mai fost odata…vindut,si tot nu s-a invatat lumea minte.Nici un “terapeut” nu poate face ceea ce face Dumnezeu in sufletul omului,echilibrindu-i toate cele.Cum sa trecem peste asta si sa ne facem un buticut personal din ceea ce nici macar n-am invatat bine,ca daca invatam,stiam ca n-avem de ce “darui” ceva ce este prea putin inteles fata de ce i-ar putea da Dumnezeu omului care e in nevoie.

Putem sa iimpartasim experientele noastre,mentionind ca asta am inteles din ceea ce ne-a aratat Dumnezeu,ca niste elevi,dar nu sa facem o afacere din asta.
In plus,Il jignim pe Dumnezeu,”considerind”ca El n-ar avea grija de semeni,jignim seamanul,ca-i spunem ca el nu e in stare sa-L perceapa pe Dumnezeu,stricam seamanul ca-i ‘dam” ceea ce nu stim mai bine decit Dumnezeu daca i se potriveste sau nu…
Mai sanatos ar fi sa avem in minte ca numai Dumnezeu cheama la a fi constient de ceea ce doreste El pentru fiecare in parte;cum ne-am infatisa Domnului si cum am da seama de fiecare “caz” imbuibat” cu ce nu trebuia si indemnat astfel spre dorinta nepotrivite cu vointa divina,ba chiar suplinind in fata oamenilor imaginea lui Dumnezeu,si impiedicind intelegerea lui corecta,personalizata???!!!

Mie mi-ar fi frica ca m-ar trece in partea celor proscrisi.

lia 28 decembrie 2010 - 17:48

Eu fac parte din grupul celor care platesc un curs sau o terapie. A face o plata a unui curs sau a unei terapi e ca si cum ai face un schimb de serviciu. Si sunt de acord cu plata. Problema e ca nu avem posibilitatea de a participa fie din cauza ca aceste cursuri, tratamente au costuri pe care doar unii si le permit, fie din cauza locatiei.
Se zice ca cei care fac cursuri sau tratamente nu ar trebui sa se gandeasca la partea materiala pentru ca divinitatea are grija sa le asigure necesarul. Ei dar asta depinde de cat isi doresc ei in realitate.
Toate stima pentru bioenergeticianul din Oradea. El nu a pus o taxa pentru ca fiecare sa dea dupa cum ii e inima. Cel sarac pune putin(da tot din ceea ce are), cel bogat mai mult. Asa ar trebui , dar am impresia ca cel care are bani multi, pune de obicei putin, ca pentru asa ceva e zgarcit(parerea mea) si de aici apare taxa. Daca nu e asa, oare la o taxa de 300 euro ei pun dublu? Sau mai curand ei nu participa la astfel de cursuri si tratamente ?
Am participat in aceasta luna la mai multe initieri si tratamente gratuite, chiar de la distanta, pentru ca altfel nu-mi permit. Dumnezeu sa le lumineze calea, ca sunt suflete deosebite.

nu conteaza 10 martie 2011 - 19:51

Dumnezeu a zis: “In dar ati primit, in dar sa dati.”

Unul din semnele prin care pot fi recunoscuti acesti inselatori sunt si acela prin care ei percep anumite taxe pentru “evolutie spirituala”.

Iar daca vreti sa aveti comori in cer atunci faceti milostenie asa cum a invatat Hristos.

“Nu stiti Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.”

nu conteaza 10 martie 2011 - 19:58

Tot in scriptura scrie, ca cine vrea sa se faca bine sa cheme PREOTII BISERICII, sa ii se faca rugaciuni si sa fie uns cu untdelemn si se va face bine, iar de va fi facut pacate i se vor ierta lui.
Este taina Sfantului Maslu, o slujba care se face in biserica cateodata.

Nu inteleg de ce nu cautati vindecarea la Dumnezeu si mergeti la acesti inselatori care lucreaza cu puterea satanei. Chiar daca vor spune rugaciunea Tatal nostru, sau daca au icoane pe pereti, sa nu va incredeti in ei. Si chiar daca cineva ar avea darul de a vindeca, sa o faca in numele lui Iisus Hristos! Sa vedem atunci!
S-ar putea ca mergand la acesti inselatori sa va treziti mai tarziu ca nu v-ati vindecat, ci ati ajuns mai rau decat la inceput si s-ar putea sa va pierdeti si mantuirea sufletului. Pentru ca satana mai devreme sau mai tarziu isi va arata adevarata fata.

ciprian 9 octombrie 2011 - 21:50

am cercetat saitul , poate ca nu in de ajuns de mult , sa caut ceea ce vreau cu adevarat sa obtin , am cautat sa arunc un blestem pe cineva anume , nu am gasit pe nicaieri cat e de mare internetul , motivele sunt strict personale iar motivul nu o sa il expun aici , vreau o indrumare ….

Betshebas 23 mai 2012 - 14:28

Cu adevarat este interesant cum oamenii dau multi bani pentru confort, dar pentru invatatura pentru propria dezvoltare spirituala considera ca trebuie sa primeasca informatia gratis. Adevarat este ca Duhul Sfant gratis e primit si gratis trebuie transmis. Dar ceea ce trebuie platit este efortul si timpul alocat de cel ce tine o prelegere sau transmite invataturile. De asemenea vindecarea prin medicina alopata este platita, prin contributia trasa din salariu direct de stat (si prin ciubucul pe care mai considera omul ca trebuie sa-l bage in buzunarul doctorului). De ce atunci credeti ca un lucrator cu Lumina trebuie sa-si consume timpul si eforturile gratis. El este un canal al Luminii. Deci nu Duhul Sfant, ci actiunea pe care o intreprinde el trebuie rasplatita. Sa stai cu mainile pe un pacient 30 minute sau o ora, deseori in pozitii incomode, este mai usor decat sa scrii o reteta? Oare stiinta medicinii alopate este mai de pret decat sa stii sa cureti sursa energetica de la care a pornit boala si astfel sa starpesti raul din radacina? Acel lucrator cu Lumina a avut multe de invatat si a cheltuit si el bani pentru a ajunge sa fie in stare sa faca ceea ce face. Si totul este NUMAI CU ACCEPT DIVIN. Cei ce lucreaza cu adevarat cu Lumina, cer accept divin si doar atunci cand il au, pot actiona si obtine rezultate. De asemenea se cere informatia asupra “platii” prin ansa radiestezica, care indica cat si daca se plateste. Valabil si pentru cursuri, si pentru terapie. In universul lui Dumnezeu trebuie intotdeauna sa existe o balanta intre ce primesti si ce dai. Namaste

beauty angel 3 ianuarie 2014 - 2:07

Mi se pare normal sa platesti ,doar ca majoritatea vad banii intr-un mod gresit. Banii sunt doar o forma materiala pentru a-ti arata recunostinta pentru ceea ce ai primit in schimbul lor. Pt “nu conteaza” trebuie s va spun ca si preotii cer bani i cu siguranta nu sunt lucratori in lumina sau poate unii, din pacate religiile si implicit biserica se folosesc de credinta pentru a manipula oamenii si nicidecum pentru a le fi de folos spiritual, asa ca incercati sa va deschideti ochii ,nu cei fizici pentru a intelege adevarul divin care se desfasoara in noi si prin noi.
Namaste!

Leave a Comment