Regimul naturist Oshawa – pentru oamenii bolnavi, dar si sanatosi

orez-oshawaDupa dr. George Oshawa, fondatorul macrobioticii, cancerul, constipatia, crampele, decalcifierea, diabetul, degeraturile, glaucomul, hipo si hipertensiunea, hemoroizii, negii (prea multe produse animale), leucemia, insomnia, poliomielita, schizofrenia, hepatita, bolile de inima, durerile de rinichi, dinti, cap (prea multa aciditate), scleroza in placi – toate acestea sunt datorate alimentatiei excesive yin. De asemenea, caderea parului, matreata, chelia se datoreaza excesului yin, adica abuzului de vitamina C, fructe, zahar, salate, produse bogate in K sau P. Toate cosmeticele, tincturile, lotiunile, pieptenii si periile de plastic sunt foarte yin.

De aceea, el recomanda pentru cei bolnavi cateva regimuri drastice. Se recomanda la o extrema regimul nr. 7, regim 100% cu cereale (crema de orez), fara lichide (apa este yin) timp de 10 zile, apoi nr. 6 cu 90% cereale, 10% legume (sa nu fie yin cum sunt cartofii, rosiile, vinetele), bauturi putine; regimul nr. 5 cu 80% cereale, regimul nr. 4 cu 70% cereale etc. La cealalta extrema, regimul nr. 1, se introduc legume mai multe (pana la 30%), cereale mai putine (pana la 10%), supe 10%, carne 30%, salate 15%, desert 5%, cu prudenta. Pe masura ce continutul in cereale scade, creste corespunzator procentul de produse animale si legume. Regimul nr. 3 cu 60% cereale, 30% legume, 10% supe se poate tine cat dorim, fara pericol. Este bine sa existe tendinta spre 100% cereale, daca legumele si carnea nu depasesc 30%, fara teama unui dezechilibru. Mestecati fiecare imbucatura de cel putin 50 ori.

Retete Oshawa

In ceea ce priveste cerealele, Oshawa da mai multe retete.

1. Orez complet. Se fierbe pana se arde putin la fund. Partea galbena este cea mai yang, cea mai bogata in minerale si cea mai grea. Este folosita pentru bolnavii cu tendinta yin.

2. Orez Gomoke. Amestecati cu orez fiert 5-10% legume fierte.

3. Orez cu castane. Amestecati orezul cu 10-20% castane fierte.

4. Cuscus cu orez. Fierbeti orezul si adaugati naut si ceapa.

5. Terci din ovaz. Fierbeti ovaz cu ceapa.

6. Orez crud. Un pumn de orez inmuiat, pe stomacul gol, goneste toti parazitii din intestin (in special din duoden).

7. Crema speciala de orez. Prajiti orez si fierbeti-l timp de 2h. Strecurati-l. Este un foarte bun tonic.

8. Bauturi macrobiotice:
• cafea Oshawa (Yannoch): 3 linguri de orez, 2 de grau, 1 de naut, 1 de cicoare, rumenite si macinate. Se pune 1 lingura la 1/2 l de apa. Se fierbe 10 min. Este indicata la dureri de cap, constipatie;

• kokkoh (inlocuitor al laptelui de mama): faina de orez prajita, grau, gris de ovaz, soia, seminte de susan. Se fierb 10 minute, dupa ce am pus 1 lingura amestec la 1/4 l apa;

• cafea de papadie. Radacinile de papadie se prajesc, se dau prin rasnita. Se pune 1 lingurita la o ceasca de apa. Cine vrea un gust mai amarui, poate adauga cicoare. Este bun cardiac si pentru sistemul nervos.

Pentru vindecare, Oshawa recomanda, in general, comprese cu ghimbir, cataplasme cu faina de orez cu putina apa. La febra, guturai, sa se manance supe de orez, crema de orez, sa se aplice cataplasme cu clorofila (frunze zdrobite de spanac, varza). Pentru umflaturi, se recomanda supa de rinichi. Pentru paralizie: papadie, ceai de scaiete. Nu se recomanda otetul de mere cu miere, deoarece ambele sunt yin. Este bun pentru cei foarte yang.

Dr. Oshawa mai recomanda un regim purificator pentru echilibrarea si armonizarea energetica a fiintei din punct de vedere yin-yang, constand in cure de 10 zile cu o pauza de 1-5 zile, timp in care se consuma numai alimente yang: grau, orez, mei si hrisca fierte in apa sau coapte cu putina sare. Ca lichid, doar apa si doar exceptional ceai de busuioc sau ceai negru.

In alimentatie, trebuie pastrat echilibrul yin-yang. Alimentele care corespund acestei cerinte sunt cerealele. Celelalte componente ale dietei noastre (vegetale, legume, leguminoase, fructe) au un exces de yin, raportat la constitutia noastra. Legumele se “yanghizeaza” prin adaugare de sare marina nerafinata (la noi este sarea grunjoasa care se apropie de sarea marina), prin fierbere sub presiune, in amestec cu cereale. Din contra, carnea si ouale creeaza un dezechilibru catre yang. Nici legumele si nici produsele animale nu pot realiza singure echilibrul nutritiv. Si unele si altele sunt produse secundare, in raport cu cerealele. Mierea se foloseste, desi este triplu yin, datorita proprietatilor sale nutritive. Sarea se inlocuieste cu Vegeta, care este aliment yang si foarte nutritiv (Dan Bozaru – Alimentatia in practica yoga). George Oshawa mentioneaza ca partea maxima a fiecarei categorii de alimente este de 30% din ansamblul farfuriei.

7 Comments

Leave a Reply