Fii cat mai constient de respiratia ta si viata ti se va schimba incredibil!

Social Media
  •  
  •  
  •  

O respiratie potrivita este un factor important pentru a te putea relaxa. Ai observat ca, in timp ce citesti acest articol, de exemplu, nu esti constient de respiratia ta? Lasi aerul sa intre in plamani in mod involuntar. Acest fenomen se intampla aproape in fiecare zi. Suntem atat de prinsi in activitatile noastre incat uitam de aceasta functie vitala care este respiratia. Chiar daca respiratia este o functie a corpului, total autonoma, este in acelasi timp controlabila prin vointa.

De aceea este bine sa folosim orice moment pentru a ne acorda ragazul de a inspira si a expira bine. Respiratia buna nu inseamna a inspira indelung, deoarece acest lucru ar putea provoca o problema de hiper-ventilatie. Este suficient sa inspiram si sa expiram de cateva ori intr-un mod sanatos, pentru a ne destinde. A fi constient de respiratia ta inseamna sa observi aerul care intra in plamani, sa ii urmaresti miscarea si nu sa il fortezi, pana cand simti ca se dilata coastele. Astfel vei sti ca aerul a umplut in mod corect plamanii. Apoi simti cum coastele se contracta cand expiri aerul.

Acest gen de respiratie aduce mai multe beneficii, de exemplu, te ajuta sa fii mai calm, sa fii in contact cu corpul tau, precum si sa iti dezvolti mai mult capacitatea de a-ti asculta nevoile. Este imposibil sa te interiorizezi cu adevarat atunci cand respiri prea putin. Incearca sa fii constient de respiratia ta cat mai des posibil… cand conduci masina, cand astepti la rand la banca sau la supermarket… si, treptat, iti vei stapani tot mai bine respiratia. Pe langa acest lucru, atunci cand absorbi alimentele, faptul de a inspira si de a expira intre fiecare inghititura de mancare, te ajuta sa observi momentul in care nu iti mai este foame. Cand vei completa programul zilnic privind alimentatia, la sfarsitul fiecarei zile, poti sa adaugi si fiecare moment in care ai fost constient de respiratia ta.

10 comentarii la „Fii cat mai constient de respiratia ta si viata ti se va schimba incredibil!”

  1. PETIT, consider ca NU ai perceput in mod profund ideea care sta la baza acestui articol. Incearca sa faci o paralela intre felul in care respira omul de rand cand are activitati fizice sau intelectuale, cand este concentrat / obosit, etc. Compara rezultatele cu un calugar / yoghin / om ce mediteaza . Salut!

  2. Salutare tuturor.
    Se pare ca persoana cu pseudonimul petit e cinev pus pe sotii si pe sicane.
    Nu cred ca e chiar asa nestiutor cum vrea sa para ..eu zic ca, doar cauta abordari mai nonconformiste si venite dinspre o atitudine tip materialista.
    Probabil ca asa i se pare ca e mai interesant, sau poate doar se distreaza :)), nu conteaza de fapt.
    E doar evident pentru oricine, chiar materialist fiind, ca respiratia mai profunda si mai constienta inseamna un aflux mai amre de sange oxigenata in tot corpul, inclusiv in creeier.
    Asta se traduce printr-un tonus mai bun, mai mare constienta si creativitate, samd.
    Dincolo de abordarea materialista, exista insa si o latura subtila a acestui aspect. Actul respiratiei aduce in organism pe langa aer si asa numita “prana”, energia subtila care sustine corpurile energetice precum si pe cel fizic.
    Respiratia profunda si mai ales constienta, produce o puternica energizare globala a corpurilor subtile ale fiintei.Asta se traduce si in niste stari de bine si de claritate mentala.
    Nu trebuie sa crezi pe cineva care doar iti spune asta , petit , … experimenteaza, si spune apoi ce si cum ai simtit.
    Aplica sfaturile din articol minim 1-2 ore in saptamana care urmeaza si apoi posteaza daca vrei, aici, ceea ce ai simtit.
    Spor !!! 🙂
    In plus sa stii ca, chiar ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca poti folosi atentia si asupra altor mecanisme automate ale corpului. Inclusiv asupra clipitului. Daca esti curios cauta sa nu clipesti timp de macar 5 minute de exemplu. Controlul constient al clipitului aduce anumite rezultate remarcabile ptr fiinta. Desigur nu-ti recomand sa exersezi asta in timp ce traversezi strada …lol !

    Chiar as vrea sa aflu, daca vei intelege ca acest mod de abordare nu e de nici un folos, in afara unei scurte si fugare senzatii de superioritate mentala 😉 !
    Ce zici ?

    Toate cele bune tuturor !

  3. pai tre’ sa zic si eu ceva …nu?!?!? :))

    ”in afara unei scurte si fugare senzatii de superioritate mentala” am constientizat subiectul articolului undeva pe la 12 ani.tin minte ca eram singur in dormitor,liniste totala,dupa niste exercitii de matematica si ma holbam la un glob pamantesc albastru din carton(din’ala cu care jucam fotbal).mi se auzea doar respiratia si intreaga mea concentrare mi-am exercitato poate asupra faptului in sine…sau poate asa mi sa parut…oricum tin sa completez exercitiul respiratiei dar cu degetele in urechi.(eventual degetele mici cu unghiile lungi). bun. am postat ceea ce am simtit (nu ti-am spus ce am simtit?) pai ma bucur ca te-am facut curioasa :)) .curiozitate pisiceasca. aia cu neclipitu’ mi’a adus lacrimi in ocheane. uite cum m’ai facut sa plang…cere’ti iertare…recunoaste…iti place…:))ce prostie…despre ce vorbeam?

  4. Petit…esti o mare figura , exact cum banuiam.
    Ma bucur ca ai fost curios sa verifici tehnica cu clipitul.
    Asa ca fapt divers, daca perseverezi pana la 10-12 minute zilnic in reprize de cate 21 de zile cu cate trei zile pauza, se pot btine anumite rezultate remarcabile ( nu spui care, poate dupa ce-mi spui tu ce ai experimentat atunci cand ai intrat in experimentarea MOMENTULUI ACUM ).
    Dincolo de asta ti-as cere iertare ca te-am facut sa plangi, insa sa stii ca acele lacrimi sun catarsisice, deci sunt binevenite …:)..asa ca da…imi place 😉 !
    Toate cele bune !

Lasă un comentariu