Creatorii de boli: cum marile corporatii farmaceutice si-au facut o adevarata mafie in intreaga lume pentru a-si vinde medicamente pentru boli inexistente!

Social Media

medicamente baniSite-ul Almeea.ro v-a prezentat de-a lungul timpului mai multe articole prin care v-a demonstrat cum o parte din medicamentele din ziua de astazi sunt absolut inutile, si, mai mult decat atat, ele va pot produce chiar boli mai grave decat pentru care ati fost tratati. Si asta intrucat exista o adevarata mafie intre industria farmaceutica, o parte din sistemul medical, laboratoarele si institutiile de cercetare medicala si oficialitatile din domeniul sanatatii. Marile corporatii farmaceutice platesc sistemul medical si institutiile de cercetare pentru a se spune „ceea ce trebuie” si a-i insela astfel pe pacienti, care cad in aceasta capcana. Iar totul este doar pentru profit si putere.

Va dau cateva exemple de articole publicate pe site-ul Almeea.ro in care am prezentat acest lucru:

* Concluziile socante ale unui doctor: folosirea medicamentelor este daunatoare pentru multe din boli! Majoritatea bolilor pot fi vindecate doar prin alimentatie corecta!in care un doctor ajunge la urmatoarele concluzii: „Prima concluzie: boala este cauzata de o toxemie care are ca rezultat afectarea sau anularea functiilor celulelor, inlesnind, astfel, multiplicarea si atacurile germenilor. A doua concluzie: aproape in toate cazurile, folosirea medicamentelor pentru tratarea pacientilor e daunatoare. Medicamentele pot produce efecte secundare grave si, uneori, pot chiar sa dea nastere unor noi boli… A treia concluzie: bolile pot fi vindecate prin folosirea corecta a alimentelor adecvate”.

* Multe din bolile de inima nu se vindeca cu medicamente sau cu operatii, ci cu o alimentatie naturala! – in care aratam ca multe medicamente prescrise pentru hipertensiune va multiplica problemele (aparitia gutei, diabetului, durerilor de cap, ametelilor, depresiei si cresterea colesterolului).

* Durerile de cap nu se trateaza cu medicamente, ci cu spanac, morcovi, sfecla si alte tratamente naturiste! – in care va recomandam sa folositi legumele pentru tratarea durerilor de cap, in locul medicamentelor gen Nurofen.

M-am bucurat sa gasesc intr-un ziar de mare raspandire nationala – Evenimentul Zilei – un articol foarte bun (pe care vi-l recomand sa-l cititi integral) intitulat „Inventatorii de boli. Cum sunt TRANSFORMATI oamenii SANATOSI in cumparatori de medicamente. Industria farmaceutica exploatează perfid temerile cele mai profunde ale omului”. Un articol excelent, in care chiar specialisti din domeniu confirma articolele publicate de-a lungul timpului pe site-ul Almeea.ro. Am sa fac un rezumat al celor scrise in „Evenimentul zilei”:

* Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice tintesc din ce in ce mai agresiv catre oamenii sanatosi. Suisurile si coborasurile vietii devin tulburari mentale; slabiciuni sau stari mai proaste, altminteri dintre cele mai obisnuite, sunt transformate in afectiuni infricosatoare, si din ce in ce mai multi oameni normali se trezesc bolnavi peste noapte.

* Intr-o carte din 2005, „Boala care vinde. Cum companiile farmaceutice ne transforma pe toti in pacienti”, Alain Cassels (cercetator in politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada) si Ray Moynihan (jurnalist specializat in Sanatate) fac o radiografie necrutatoare a strategiilor de marketing cinice, atunci cand nu sunt pur si simplu criminale, ale producatorilor de medicamente. Cei doi cercetatori dezvaluie cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutica mondiala, cu o cifra de vanzari de circa 500 miliarde dolari anual, exploateaza perfid temerile cele mai profunde ale omului: de moarte, de subrezire fizica, de boala etc.

* Un raport al Business Insights, destinat conducatorilor de multinationale din sectorul farmaceutic este inca si mai clar: capacitatea de „a crea piete pentru boli noi” se traduce in cifre de vanzare de miliarde de dolari. Una dintre strategiile cel mai performante, potrivit raportului, este de a schimba modul in care oamenii privesc afectiunile banale. Ei trebuie „convinsi” ca „probleme acceptate pana acum ca usoare disconforturi” necesita „interventia medicului”. Acelasi raport are si o concluzie optimista pentru viitorul industriei farmaceutice: „Anii care vor veni vor fi martorii crearii bolilor create de firme”.

* Nu a durat mult si profetia s-a implinit. In 2014, profesorul Philippe Even declara pentru France 4: „Industria farmaceutica a creat o piata plecand de la boli care nu exista. De exemplu pre-hipertensiunea arteriala, pentru care sunt tratati 1 milion de francezi si despre care se stie ca tratamentele nu aduc nimic”.

* Prof. Even, impreuna cu prof. Bernard Debré, publica in 2012 „Ghidul celor 4000 de medicamente utile, inutile sau periculoase”. Pe fondul scandalului-monstru al medicamentului de slabit Mediator si care se estimeaza ca a ucis circa 2000 de persoane in Franta, lucrarea celor doi s-a vandut ca painea calda. Insa breasla medicala nu le-a putut ierta incalcarea Omertei: lui Even si Debré li s-a interzis sa profeseze timp de un an.

* Firmele care au o boala de inventat pentru a crea o piata pentru un anumit medicament racoleaza medici pe care ii folosesc intr-o schema de marketing cu scopuri stabilite dinainte si in care slujitorii lui Hipocrate nu au nici un fel de libertate de miscare. Totul, evident, in schimbul unor avantaje financiare, dar si al prestigiului, notorietatii, pe care o asemenea campanie o aduce.

* Cea mai eficienta strategie de marketing pentru „vanzarea” bolilor este frica. Pentru a vinde femeilor la menopauza hormonul de substitutie s-a mizat pe frica de criza cardiaca. Pentru a vinde parintilor ideea ca cea mai mica depresie necesita un tratament greu si indelungat s-a mizat pe teama de sinucidere a tinerilor. Pentru a vinde medicamente anticolesterol s-a mizat pe teama mortii premature. Si asta in pofida faptului ca de multe ori medicamentele promovate furibund produc efecte inverse celor scontate.

* In best-seller-ul Die Krankheitserfinder (Inventatorii de boli), Jörg Blech, biochimist german, stabilit in America si corespondent pentru Der Spiegel, New Scientist si The Guardian, explica in ce mod industria farmaceutica in colaborare cu expertii de marketing a impus scaderea arbitrara a nivelului normal al colesterolului pentru ca indivizi perfect sanatosi sa devina peste noapte bolnavi; explica de ce de vreo doua decenii femeile la menopauza sunt terorizate cu spectrul osteoporozei pentru a favoriza vanzarile la medicamentele care ar preveni fracturile; explica tehnicile de manipulare a opiniei publice cu scopul de a crea o piata impresionanta a pilulelor care trateaza impotenta.


Social Media