Giovanna Maria Bonomo (din Bassano, Italia) este un caz interesant de „calatorie in afara timpului”, deoarece istoriseste ea insasi detaliile propriilor „calatorii”. In stare de extaz, ea se deplasa in locuri indepartate, vorbind si dand sfaturi unor persoane care aveau nevoie de ea. Aceste persoane au declarat ca au vazut-o si au auzit-o, in timp ce calugaritele din congregatia ei au sustinut ca nu-si parasise chilia. Cei care au vazut-o in locurile jnde se deplasa i-au descris cu precizie infatisarea si felul in care vorbea. Totusi, Giovanna Maria Bonomo precizeaza in notele ei ca „nu stie sigur, cand i se pare ca vorbeste unei persoane indepartate, daca aceasta o aude sau nu”.
Giovanna Maria Bonomo a reusit sa descrie cu precizie, intr-o scrisoare adresata unei doamne nobile din Vicenza, manastirea benedictina San Pietro, cum arata cladirea, amenajarile interioare, desi nu pusese niciodata piciorul acolo. In continuare, ea face aluzie la trei vizite pe care le-ar fi facut acestei doamne, numai ca nu fusese niciodata „corporal” in acel loc. Toate aceste elemente, mentionate in documentele procesului ei, dovedesc ca Biserica le-a considerat a fi bazate pe marturii temeinice.
Un mare numar de persoane au declarat ca au vazut-o in marile biserici din Europa si in Palestina (preotul locului a confirmat acest fapt), desi nu-si parasea manastirea din Italia. Iata ce scrie in notele ei: „Am fost uneori cu spiritul la Milano sau la Roma… Asa cum dorea Domnul.”
Numai ca martorii percepeau acest „spirit” ca pe un „corp”. Desigur, nu putem decat regreta lipsa unor dovezi concrete, obiecte oferite sau lasate in locurile respective, scrisori sau vesminte, elemente palpabile care sa adevereasca marturiile.
Dupa toate probabilitatile, bilocatia poate sa se manifeste in diferite stari: intr-o stare „aparent” normala, in extaz si in stare de moarte aparenta. Numai ca descrierea acestor stari este destul de imprecisa in relatari. Totusi, e bine sa precizam ca biografia unui mistic nu este destinata unei anchete stiintifice.