Materialitatea din care sunt plasmuite duhurile (ingerii si demonii) este mult mai subtire decat materialitatea trupului omenesc, si tocmai din aceasta pricina duhurile, in actiunile lor, sunt mult mai nestingherite, mult mai dezvoltate in capacitatile lor decat oamenii. In Faptele Sfintilor Apostoli se arata ca Duhul Domnului a rapit pe Filip si l-a dus in Azot (Fapte 8, 39- 40). In Cartea proorocului Daniel citim cum ingerul l-a adus pe proorocul Avacum dintr-un loc indepartat, ca acesta sa ii dea hrana proorocului Daniel, aruncat in groapa cu lei (cf. Dan. 4).
Nu numai ingerii, ci si demonii au capacitatea de a se deplasa rapid in spatiu. Demonii au si posibilitatea de a teleporta atat materia pamanteasca bruta, cat si oamenii. In Evanghelia dupa Matei citim ca diavolul, ispitindu-L pe Domnul Iisus Hristos, L-a dus in sfanta cetate si L-a pus pe aripa templului, dupa aceea L-a dus pe un munte foarte inalt (cf.Mt. 4, 1-11).
In Viata Sfantului Ioan, arhiepiscopul Novgorodului, se descrie calatoria pe care el a facut-o calare pe un drac de la Novgorod la Ierusalim si inapoi. Si toata aceasta calatorie a fost facuta dupa miezul noptii, durand doua-trei ore. E o dovada ca viteza de miscare a duhurilor necurate, desi mare, nu e nicidecum nemarginita.
Demonii, asemenea ingerilor, au asijderea capacitatea sa faca schimbari uimitoare in natura vizibila.
In cartea lui Iov citim cum, sub actiunea diavolului, focul, ivit privirii oamenilor, ca dezlantuit din cer, a aprins si a ars turmele de oi ce-i apartineau lui Iov, impreuna cu pastorii. Tot aici aflam ca in urma unor manipulari ale duhului necurat a venit un vant mare, si s-a prabusit casa in care se adunasera fiii si fiicele lui Iov, si ei au murit (cf. Iov 1, 13-19).
In Cartea lui Tobit se scrie despre un demon pe nume Asmodeu, care i-a ucis pe cei sapte barbati cu care fusese maritata rand pe rand Sara, fiica lui Raguel (cf. Tob. 3, 8). Actiunea duhurilor asupra materiei prin intermediul unei substante necunoscuta noua, ca si multe alte insusiri ale ingerilor, sunt descrise in urmatoarea istorisire a Sfintei Scripturi. „Ingerul s-a aratat viitorului judecator izraelit, Ghedeon si, cand acesta i-a pregatit darul, Ingerul Domnului, intinzandu-si varful toiagului ce-l avea in mana, s-a atins de carne si de azime; si a iesit foc din piatra si a mistuit carnea si azimile; si ingerul Domnului s-a facut nevazut de la ochiul” (Jud. 6, 21).
Dupa cum vedem in toate cele descrise mai sus, duhurile imateriale, create dintr-o substanta mai subtila decat omul, au fost inzestrate de la inceput cu forte care le ingaduie sa exercite o influenta puternica asupra lumii materiale; in afara de aceasta, ele au cunostinte incomparabil mai mari despre organizarea si legile universului, stapanesc mijloace care le fac in stare sa infrunte legile lumii vizibile.