Noi impregnam hainele cu campurile si gandurile noastre, iar cineva hipersensibil poate, racordandu-se mental la ele, sa le discearna ca si cum le-ar gandi pe ale lui insusi. Tocmai pentru ca pastreaza campurile noastre, sunt precum o parte din intreg, din noi, si atunci orice act magic adresat lor ni se adreseaza implicit si noua.
Prin simpla atingere a lucrurilor se poate accesa energia hainei respective si implicit afla ceea ce doresti despre omul respectiv. In timpul spalatului, odata cu indepartarea mizeriei, se indeparteaza si energia reziduala aflata in material si, mental, pot fi indepartate gandurile celui in cauza.
Stropirea hainelor bolnavilor de catre preoti dupa citirea slujbelor are efect datorita acelui principiu universal conform caruia putin din tot cuprinde acel tot. Credinciosii care se ating de hainele preotilor fac bine, fara sa fie constienti de ceea ce fac. In timpul Liturghiei, prin coborarea Duhului Sfant, preotii se incarca cu lumina. Hainele le sunt pline de energie, iar atingerea lor permite, celui care vrea, sa preia din acea lumina. Este pilda biblica a femeii cu scurgeri de sange care se atinge de Mantuitor ca sa se vindece. Iisus a simtit si a intrebat cine s-a atins de El. I s-a raspuns ca multa lume, pentru ca era aglomeratie. A insistat ca era altceva, pentru ca a simtit o putere iesind din El, atunci femeia a iesit in fata si a spus ca ea era.
Si aruncatul hainelor preotesti pe bolnavi, sau dezbracatul, are si el insemnatate din punct de vedere ezoteric – lasa Duhul Sfant pe acel om. Raul nu suporta lumina si automat sunt curatate entitatile negative. Dar oamenii nu constientizeaza raul pe care il fac si permit acelor entitati sa revina.