Criza actuala nu-i opreste pe oameni sa cumpere produse ecologice

Social Media

natura-verdeDesi suntem in plina criza si vantul sufla prin buzunarele multora, adevaratii ecologisti nu renunta sa consume produse verzi, de teama ca incalzirea globala, care bate la usa nu cunoaste perioada de recesiune sau faliment. Mai mult decat orice alta grupa de varsta, consumatorii cu varste cuprinse intre 18-34 de ani cred exista o legatura directa intre activitatile umane si incalzirea globala, conform studiilor efectuate de catre EnviroMedia Social Marketing. Potrivit acestei ipoteze, acest potential grup de tineri, estimati la 76 de milioane de oameni, cel mai probabil, conduc carmele tendintelor ecologiste si dicteaza noile trenduri verzi.

Americanii cred in aceasta tendinta si sunt aproape de doua ori mai susceptibili de a cumpara produse verzi, in ciuda crizei economice, decat restul populatiei care simte ca trebuie sa consume alimente si produse ecologice fara sa fie constransi de amenintarea incalzirii climatice. 64% din acea masa mare de oameni cu varsta intre 18 si 34 de ani considera ca oamenii sunt singurii vinovati pentru incalzirea globala. 

„Asta ar trebui sa serveasca drept semnal de alarma pentru vanzatorii de produse verzi actuale si viitoare, dar ar trebui sa puna in alarma fiecare companie in parte”, a declarat Kevin Tuerff, CEO al Canary Sustainability Consulting, o filiala a EnviroMedia.

Aproximativ jumatate (51%) dintre americani cred ca incalzirea globala nu are cauze naturale ci este provocata. Membrii grupului, majoritatea avand studii superioare considera ca cea mai benefica masura eco-friendly pe care o pot lua este adoptarea unui transport in comun cat mai verde, la care sa se adauge reciclarea, folosirea rationalizata a resurselor si manipularea corespunzatoare a deseurilor.

La inceputul anului Enviromedia a mai realizat un studiu, potrivit caruia 8 din 10 consumatori ar cumpara produse ecologice in ciuda economiei. Patru din cinci persoane spun ca nu au renuntat inca sa cumpere produse verzi si sa apeleze la servicii prietenoase cu mediul inconjurator, desi suntem in plina recesiune si in ciuda faptului ca de cele mai multe ori acest trend ecologic presupune cheltuieli mai mari, potrivit unui nou studiu comandat de Green Seal si EnviroMedia Social Marketing si efectuate de catre firma de cercetare de piata la nivel global Opinion Research.

Potrivit Sondajului National Green Buying realizat in 2009, jumatate din cele 1000 de persoane chestionate au declarat ca au ramas fideli acelorasi produse verzi pe care le foloseau si inainte de a se face simtita criza financiara, in timp ce 19% dintre ei spun ca acum cumpara chiar mai multe produse ecologice. 14% dintre cei intervievati au spus ca au renunatat la o mare parte din ele din cauza banilor.

Iata in continuare o parte din rezultatele studiului:

* 21% dintre consumatori spun ca reputatia unui produs este cel mai mare factor de decizie atunci cand cumpara ceva, urmat de sfaturile primite de prieteni sau cunostinte (19%) şi de loialitate fata de brand (15%). Doar 9 % dintre cumparatori spun ca publicitatea verde este principalul factor de influenta.

* Aproximativ unul din trei consumatori spun ca nu stiu sigur daca sa creada sau nu in proprietatile verzi ale asa-ziselor produse ecologice.

* Unul din 10 cumparatori cred orbeste in fenomenul ecologic care este din ce in ce mai raspandit in toate domeniile si pe toate pietele de produse si servicii.

* 24 % dintre consumatorii decid sa cumpere un produs ecologic doar dupa ce i-au citit pe ambalaj componentele, comparativ cu doar 17% dintre cumparatori care cumpara acel produs fiind informati in prealabil despre acel produs. Ambalajul este un factor cheie achiziţiile verzi, potrivit initiatorilor studiului. 60% din cei intervievati iau in considerare si aspectul produsului pe care-l cumpara, asa ca acesta trebuie sa fie cat mai atractiv.

Sursa: www.9am.ro


Social Media

Comentariile sunt închise.