Home Spiritualitate teoreticaEnciclopedie spirituala Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 3): dualitatea suflet-trup

Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 3): dualitatea suflet-trup

by admin
59 views
Social Media
  •  
  •  
  •  

Cititi AICI prima parte: https://www.almeea.ro/universul-hiperspatial-si-fiintele-sale-partea-1-imparatia-cerurilor-si-ingerii/

Cititi AICI partea 2: https://www.almeea.ro/universul-hiperspatial-si-fiintele-sale-partea-2-ierarhia-fiintelor-din-univers/

Dualitatea suflet-trup

Toate cartile de spiritualitate, indiferent de doctrinele pe care le sustin, considera ca Omul este o fiinta duala, formata din suflet si trup. Sa vedem ce reprezinta fiecare din acestea din punctul de vedere al structurii hiperspatiale a Universului.

Sufletul desemneaza scanteia de origine divina, de natura imateriala, nesupusa in nici un fel influentelor continuumului spatio-temporal. Trupul uman, de natura materiala, este invelisul temporal pe care il imbraca sufletul, cel care are rolul de „instrument” in relatiile acestuia cu Universul in care isi desfasoara existenta. Privit din perspectiva hiperspatiala, trupul uman este format dintr-un ansamblu de patru corpuri (somatic, astral, cauzal si atmic), corespunzatoare celor patru planuri ale universului multidimensional din care facem parte.

Desi spiritualitatea hindusa aminteste de existenta a sase corpuri subtile, ce sunt legate in mod inseparabil de corpul uman fizic tridimensional, nu toate corpurile subtile prezinta „consistenta” in spatiul multidimensional. Astfel, cele patru corpuri umane sunt unite de trei structuri energetice hiperspatiale de legatura, ce coordoneaza functionarea acestora si care au fost incluse de catre filosofia hindusa tot in categoria corpurilor subtile (eteric, mental si budhic). O dovada a complexei structuri multidimensionale a corpurilor subtile o reprezinta si faptul ca evidentierea fenomenologica a acestora este extrem de dificila.

Moartea nu semnifica altceva decat destramarea legaturilor dintre corpurile ce formeaza trupul uman si reintoarcerea sufletului la Dumnezeu. Deoarece scopul final al evolutiei sufletului in universul multidimensional este cunoasterea caracteristicilor intime ale acestuia, iar singura cale de dobandire a cunoasterii este trairea directa, acesta este nevoit sa revina pe diferitele nivele ale Universului pana la dobandirea cunoasterii depline, adica a desavarsirii sale spirituale. La „coborarea” sa in Universul material, sufletul se „inconjoara” cu diferite corpuri, corespunzatoare gradului de complexitate atins. Fiinta umana este cea care a atins gradul de perfectiune ce ii permite sa evolueze activ in universul fizic tridimensional, celelalte trei corpuri subtile ale sale fiind structuri embrionare, ce nu ii permit sa actioneze in universurile hiperspatiale superioare.

Tocmai faptul ca toate corpurile subtile ale omului sunt structuri embrionare explica si faptul ca omul este incapabil sa constientizeze existenta hiperspatiului. Sensul firesc al evolutiei omului reiese de aici cu claritate: dezvoltarea corpurilor subtile si dobandirea posibilitatii de actiune in spatii superioare celui tridimensional.

Tot aici trebuie amintit si de unele traditii antice care considera ca fiinta umana prezinta un al treilea ochi, presupus spiritual, dar de fapt, apartinand corpului astral. „Deschiderea” acestui ochi nu marcheaza altceva decat inceputul procesului de dezvoltare a corpului hiperspatial hexadimensional. Privite in acest mod, sensul expresiilor referitoare la existenta fiintelor angelice „pline de ochi” poate fi interpretat in sensul ca respectivele fiinte sunt perfect constiente de intreaga structura hiperspatiala a Universului. Desavarsirea evolutiei corpurilor hiperspatiale permite obtinerea unui control deplin asupra corpului fizic actual, mergand chiar pana la posibilitatea dematerializarii si rematerializarii acestuia. Acesta este sensul evenimentului Schimbarii la Fata realizat de Iisus Christos in prezenta ucenicilor sai si tot in acest mod devine perfect logica si imaculata conceptie.

Continuand analogia, harul de care se aminteste in toate lucrarile de spiritualitate crestina nu ar fi altceva decat o bioenergie hiperspatiala, menita sa ajute dezvoltarea fiintei umane in toate componentele sale. Nu trebuie facuta, insa, confuzie intre har si Duhul Sfant.

Evolutia oricarei fiinte de ordin cuaternar, fie ea umana sau nu, se realizeaza in grupuri distincte. Pe masura ce un anumit grup se perfectioneaza din punct de vedere spiritual, in plan fizic este necesar sa se coreleze noile capacitati psihice cu gradul de complexitate al corpurilor fizice tridimensionale, care trebuie sa ii permita continuarea procesului evolutiv. Aceasta este semnificatia ciclurilor evolutive ale omenirii si raspunsul la catastrofele ce se abat in mod regulat asupra Terrei. Distrugerile periodice, ce permit aparitia unor rase cu capacitati spirituale superioare, reflecta modul in care organizarea intima a Universului este adaptata pentru a raspunde cerintelor de ordin evolutiv.

Cititi ultima parte, AICI: https://www.almeea.ro/universul-hiperspatial-si-fiintele-sale-ultima-parte-lucifer-si-ingerii-cazuti/

ATENTIE! Site-ul almeea.ro nu-si asuma nicio responsabilitate pentru articolele legate de vindecarea fizica, prin folosirea sau nefolosirea anumitor alimente, medicamente si/sau anumite exercitii. Aceste articole au doar rol informativ. Daca doriti sau nu sa folositi sfaturile din aceste articole depinde doar de voi. Va recomandam sa cereti consult specializat inainte de a pune in practica aceste sfaturi.

S-ar putea sa va placa si

30 comments

Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 2): ierarhia fiintelor din Univers | Almeea - Site de spiritualitate si paranormal 25 ianuarie 2011 - 21:41

[…] ARTICOLE 25 Ian 2011 Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 3): dualitatea suflet-trup (5 vizualizari) Cititi AICI prima parte: […]

Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 1): "Imparatia Cerurilor" si ingerii | Almeea - Site de spiritualitate si paranormal 25 ianuarie 2011 - 21:42

[…] ARTICOLE 25 Ian 2011 Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 3): dualitatea suflet-trup (5 vizualizari) Cititi AICI prima parte: […]

Sinergetic 25 ianuarie 2011 - 22:19

Sigur ca da. Felicitari pentru acest articol.

THATWASANEARGO 26 ianuarie 2011 - 10:43

Impresionat si adevarat articol, ma intreb insa, unde si de ce dispare sufletul citeodata si ce se intimpla cu aceasta dualitate suflet-trup in acele momente? Trupul cind dispare vedem si stim toti de ce, insa sufletul cind dispare din aceasta “echipa”, cu greu ne dam seama si cind si daca revine dualitatea mai functioneaza la fel sau se pierde citeceva din aceste echilibru?

---OMUL--- 26 ianuarie 2011 - 12:09

OMUL NU ESTE O FIINTA DUALA.
OMUL ESTE O FIINTA TRINITARA.—DUH—SUFLET—TRUP.—!!! TRINITATE!!! ASTA SPUNE BIBLIA . 1tesaloniceni 5 cu 23.
CE SPUNE CARTILE LOR DOCTRINARE POATE SA SE STEARGA CU ELE LA POPOU.
EI SINT DUALI. NAU AU ATINS STADIU TRINITAR. persoane fara duh. eii nici nu stie ca exista duhul sfint.F.Ap. 19 cu 2.

LetaL 26 ianuarie 2011 - 14:55

THATWASANEARGO . Plecand de la SPERANTA incercam sa o si explicam prin diferite ipostaze , unele ce par mai fanteziste ( datorita gradului de intelegere dar mai ales de acceptare al fiecaruia), altele mai comune . O idee ar fi ca aceasta dualitate functioneaza in anumiti parametri si are o matrice comuna, cand aceasta se diversifica respectiv in doua , cea a sufletului acceseaza un alt nivel existential ( nu stiu daca ultimul) . Iar cea trupeasca se intoarce in matricea primordiala .

THATWASANEARGO 26 ianuarie 2011 - 19:58

Letal- nu pot sa fac copy/paste, insa ai zis odata ca speranta este iluzia in care nu este bine sa traiasca omul. De ce as pleca de la ea in a intelege ce-mi spui ? Eu fac parte dintre oamenii care prefer adevarul drept in frunte oricit de aspru ar fi caci stiu ce am de facut dupa ce ma dezmeticesc, decit sa traiesc intr-o lucie speranta si adevarul sa ma loveasca cind ma astept mai putin si chiar nu te poti dezmetici.
As putea fi de acord cu ce imi spui tu, insa eu sint convinsa ca dezechilibrele care se produc din cauza acestei “despartiri” la un moment dat a “echipei” sint devastatoate la orice nivel. Si cind trupul paraseste sufletul poate ca nu este o asa mare problema, insa cind sufletul paraseste trupul atunci este bai mare! Eu cred ca cele doua ar trebuie sa “mearga” impreuna pina la final insa nu se intimpla chiar asa.

LetaL 26 ianuarie 2011 - 20:56

Pai asta si sutin , speranta este iluzia ce hraneste sufletul omului pana in ultima secunda a vietii! Nu ma dezic de ce am spus! Cand am zis ca se pleaca de la SPERANTA m-am referit la faptul ca totul pleaca de la mental , apoi devine sau nu aplicabila ideea sau mai rau devine o obsesie. Imi pare rau dar sufar de un defect cred ca nu reusesc sa exprim in cuvinte tot ce gandesc , si nu o zic cu vreun scop anume ci chiar asta cred , trec uneori peste idei si uit sa fac legatura, scuza-ma dar e posibil sa mai am asemenea manifestari!

LetaL 26 ianuarie 2011 - 21:02

La chestia cu ar trebui sa fie impreuna ma depaseste fiindca ar insemna sa fiu la fel ca si tine subiectiv, chiar daca in sinea mea si eu doresc acelasi lucru, dar despartirea nu stiu ce presupune inca , o interpretez la nivelul meu care sunt aici in planul asta si o vad destul de apasatoare( putin spus) . Ce nu ti-am spus este ca oricat de iluzorie ar fi SPERANTA este singurul lucru pe care il avem si nu ni-l poate lua nimeni, o cream noi insine si o distrugem tot noi la un moment anume!

LetaL 26 ianuarie 2011 - 21:14

OMUL Candva ai pus o intrebare legata de crucea pe capul lui Iisus ce semnifica ? In ortodoxie nu exista acest simbol! Asta una la mana ! Daca ai vrut sa te exprimi altfel astept ……..!
Iar omul fiinta trinitara e un concept mai vechi decat religia iudaica , sa nu mai zic de cea crestina! Iar daca stii unde anume s-au pus bazele conceptului trinitar al omului ar fi bine sa o spui daca nu , nu mai vorbi ca si cum crestinii au inventata notiunea!

THATWASANEARGO 26 ianuarie 2011 - 21:18

Eh, acum ne-am inteles! da, corect ce a spus in final despre speranta, de aceea se si spune ca moare ultima, noi o omorim. Insa eu voi continua sa traiesc acceptind doar adevarul. In speranta asta eu am incredere atit cit consider ca merita ea in raport cu mine.
Esti un tip/tipa pe cinste, macar cu tine am reusit cit de cit sa am un dialog normal si chiar sa inteleg ce imi spui desi nu tot timpul sint de acord cu tine. Multumesc, Letal!

---OMUL--- 26 ianuarie 2011 - 23:34

LETAL.CA SA REDESCHID CAPITOLUL CE SEMNIFICA CRUCEA PE CAPUL PE CAPUL LUI ISUS,TREBUIE SA INCEP CU O NOUA INTREBARE.
-1.SPUNEMI CE SEMNIFICA SIMBOLUL CFUCII ?
-2.DE CE SEMNIFICA ACEST LUCRU.
SI APOI TRECEM LA ACEL CAPITOL,CE SEMNIFICA ACEST SIMBOL PE CAPUL LUI ISUS.
SI AI SA TE CONVINGI DE CE EU SUSTIN CA BIBLIA ESTE UN MONOLIT LOGIC SI COIERENT.
—O LOGICA A ETERNULUI PT ETERNITATE,SI NU O LOGICA A TEMPORARULUI CARE ESTE ”INGHITITA” DE CEA A ETERNELULUI.
!!!-CUM A ”INGHITIT”TOIAGUL LUI MOISE TOIAGELE INTELEPTILOR,VRAJITORILOR SI MAGILOR”
ASTEPT.

Sinergetic 27 ianuarie 2011 - 0:29

Am vazut ingeri bidimensionali.
Erau alcatuiti din grosime si latime dar nu aveau inaltime.
Eu puteam sa-i vad pe ei dar ei nu puteau sa ma vada pentru ca le lipsea dimensiunea a 3-a.

LetaL 27 ianuarie 2011 - 9:45

Sunt un el ! Adevarul zici? Adevarul e o poveste , nici n-a fost si nici nu este! E o maxima draga mie 🙂

THATWASANEARGO 27 ianuarie 2011 - 10:00

Letal- Ok, atunci esti “un el” pe cinste, si maxima ? da, este misto (iarta-mi limbajul dar il cunosc si pe asta de “dupa blocuri”). Sa stii ca mie imi plac “povestile” tare mult insa sa fie adevarate sau daca nu se poate macar facute dupa fapte reale. ce tu nu crezi in Alba ca Zapada? eu da. caci nu mi s-a intimplat vreodata sa maninc un mar si sa ma inec cu ultima bucatica! Am si zis ca asa voi muri ca Alba ca Zapada, si da voi muri caci NU CRED in printul pe cal alb, asta da o mare iluzie de adormit copii! Glumesc desigur, dar eu intodeauna glumesc serios!
Ramine in Bucegi sau in padurea Baciu?

---OMUL--- 27 ianuarie 2011 - 11:15

LETAL,DACA NU ESTE ADEVARUL,(dumnezeu)NICI TU NU ESTI.
ASA CA DUMNEZEU ESTE DAR TU NU ESTI!!! MEDITEAZA SAU GINDESTE BINE.

THATWASANEARGO 27 ianuarie 2011 - 11:17

Letal-eu am scris un coment nu stiu ce am facut si daca s-a trimis, poate va aparea de 2 ori dar ideea este aceeasi, poate “imbunatatita”
So, esti un el? ok, atunci esti “un el” pe cinste. Misto maxima (scusa-mi limbajul de “dupa blocuri” dar il cunosc si pe asta! nu-l folosesc decit cind imi place ceva foarte mult, si cind stiu ca persoana caruia ma adresez are toti neuronii functioanali, si maxima chiar imi place).
Si sa stii ca mie imi plac povestile dar cele adevarate sau macar facute dupa fapte reale. Tie nu-ti place Alba ca zapada? Zici ca este basm? Pina la un moment dat. Mie niciodata nu mi s-a intimplat cind maninc un mar (si maninc la greu) sa nu ma inec cu cite o bucatica si cu mare greutate scap de ea. Am si zis ca voi muri la si ea, de ce? pentru aici intervine povestea: nu exista acel print pe cal alb! El este iluzia cu care eu nu ma hranesc! si cred in ea mai mult sau mai putin, sint cazuri cind mai de loc. Si acest adevar ma face pe mine sa cred doar in mine si ce pot face eu pentru mine si sa nu ma atasez de nici un grup doar de “amorul artei”, ma atasez de grupul care ma iubeste: ne acceptam ideile, ni le respectam si cautam puncte comune si sa stii ca cine cauta gaseste!
Si cum ramine? Bucegi sau padurea Baciu? Sau ambele sau niciuna?

LetaL 27 ianuarie 2011 - 11:24

OMUL Ai un mod ciudat de a scrie , dar ma rog toti avem ciudateniile noastre ! Doi la mana nu mi-ai raspuns la acea ipostaza cu Iisus avand crucea pe cap, pe care ti-am ziso in ortodoxie nu o gasesti . Modul tau de exprimare tradeaza faptul ca nu esti ortodox, nu ma deranjeaza catusi de putin carui cult crestin apartii, dar nu te mai da lupul in blana de oaie , e mai bine sa fii sincer cu tine in primul rand si apoi cu restul!

LetaL 27 ianuarie 2011 - 11:26

REFERITOR LA ADEVARUL DIN MAXIMA RESPECTIVA SE REFERA LA ADEVARUL DIN MINTEA OMULUI.

THATWASANEARGO 27 ianuarie 2011 - 11:51

Letal-eu am inteles si sa stii ca am un mare defect, nu ascult de nimeni, sint atit de libera si razvratita incit NIMENI dar NIMENI doar eu imi aleg calea de urmat buna , rea, este alegerea mea, eu doar imi iau informatiile necesare, unde nu inteleg mai intreb si de aceea nu-mi plac dialogurile decit cu persoane care stiu la ce foloseste capul ala sprijinit prin git pe umeri? Stii citi habar nu au la ce foloseste aceea “sfera”!

---OMUL--- 27 ianuarie 2011 - 16:10

LETAL. Adevarul acela din mintea omului este dumnezeu. Deci si pt tine este dumnezeu.

---OMUL--- 27 ianuarie 2011 - 16:39

LETAL. BIBLIA SPUNE ;—CUNOSCIND ADEVARUL, ADEVARUL TE VA FACE LIBER.
-EU SINT UN ”PRODUS” AL BIBLIEI.—UN OM LIBER IN ADEVAR— CARE VEDE LUMEA DIN ADEVAR,VORBESC COERENTSI LOGIC IN ADEVAR. DECI;DACA BIBLIA ESTE INVATATURA DREAPTA
(O-R-T-O-D-O-X-A-) EU SINT UN OM LIBER ORTODOX.
BIBLIA ARE MENIREA (pentru cine o intelege)DE A ELIBERA OMUL,NU DE AL ”INLANTUI” IN INTUNERIC ,CUM FAC CELELALTE PRETINSE RELIGII.

—DECI EU ASTA SINT,ASTA SUSTIN,SI ASTA APAR—PT CINE INTELEGE.

petit 27 ianuarie 2011 - 23:59

@@@ pt ca’mi place sa fac pe ignorantu’ si am si nasu’ pe sus si sunt bun in ceea ce fac , perfectionist si mandru de rezultat, maestru’ zen in contrazis, implicat direct si voluntar in nucleul subiectului, analizand elementele hyperspace’ului, universului, omului,comportamentale,sociale si cele spirituale, definitorii ale propriilei tale, fiinte si constiinte, fie ea de natura duala sau trinitara,dependenta de ideea sperantei fara de care nu concepe viitorul,rezultand deceptia trecutului si viitorul prezentului si invers,in prezent, punandu’ti in miscare, celulele nervoase de ordinul sutelor de milioane,de idei receptionate,selectate si (ne)verificate, in care crezi, sceptic si optimist fie ca esti spiritualist, materialist sau doar analfabet, chiar daca pretinzi ca stii,toti suntem in stare s’o pre’facem in a o definii dar nu si in a o dovedii. iti place, citesti si te gandesti,eu am facut-o deja,inaintea ta, cu fix rezultatul, datei si ceasului postarii minus cat iti arata acum ora.
eronat.defapt trebuia inversat.ti’a placut, si tot te gandesti,dar eu am facut’o deja,inaintea ta, cu fix rezultatul scaderii, dintre cat iti arata acum data si ora minus data si ora postarii.

THATWASANEARGO 28 ianuarie 2011 - 10:07

petit -repet si nu ma dezic: pentru mine esti si raiul si iadul! Daca ti-ai propus sa “ma omori” ai reusit! Ihmmmmmmmmmm!

M. 29 ianuarie 2011 - 10:43

Ce este rautatea omului sau ura sa!?
de unde vine ea? din interior, sau exterior?
————————————————————————
Si ce va face sa credeti comform cu b.ortodoxa in iad sau rai?
putei definii raiul sau iadul?
————————————————————————-
A existat cu adevarat dinozauri ,omul-maimuta, evolutie etc.?

THATWASANEARGO 29 ianuarie 2011 - 12:06

M- bune intrebari! si chiar as vrea sa stiu si eu raspunsurile insa pentru mine fac parte din seria de intrebari retorice, din ce in ce mai multe, cu care ma confrund din ce in ce mai mult in timpurile astea. Mai, mai, ca as incerca niste raspunsuri, dar doar pentru mine.

Universul hiperspatial si fiintele sale (ultima parte): Lucifer si ingerii cazuti | Almeea - Site de spiritualitate si paranormal 29 ianuarie 2011 - 20:47

[…] si Arabia abunda in miere, care le era bine… _____________________________ 25 Ian 2011 Universul hiperspatial si fiintele sale (partea 3): dualitatea suflet-trup (1,434 vizualizari) Cititi AICI prima parte: […]

Beatitudine 22 februarie 2011 - 18:36

[…] Realizarii Sinelui” – vol I In plus despre acest subiect poti citi aici: http://www.almeea.com/universul-hiperspatial-si-fiintele-sale-partea-3-dualitatea-suflet-trup/ Tags: beatitudine, stari ale constiintei, stari […]

zebria 30 iulie 2013 - 17:11

Excelent articol!!!! Ce bine seamana acest site cu siteul ,,Secretele lui Lovedal,,!!!! Aceste 2 siteuri sunt cele pe care le acesez zilnic!!! 🙂

Leave a Comment