Almeea
Orgoni Crystal

 
0

Sindromul aerotoxic: cum sunt otraviti 3,5 de miliarde de oameni in fiecare an, fara ca acestia sa stie

Calatoriile cu avionul sunt considerate a fi “cele mai sigure din lume”, raportat la numarul extrem de mic de accidente. Dar, adevarul e ca industria aeronautica ascunde un “secret intunecat” inca de la inceputurile sale: ea ii otraveste pe pasageri si pe echipajul avioanelor, din cauza designului aeronautic necorespunzator, profitul fiind prioritar in fata sigurantei.

In timpul zborului, fiecare membru al echipajului si fiecare pasager are nevoie de aer, care se presupune ca este filtrat si sanatos. Dar, industria aeronautica stie ca aerul oferit pasagerilor nu este unul sanatos, continand un adevarat cocktail de substante chimice (inclusiv organofosfatii din aceeasi categorie ca agentii nervosi toxici precum gazul Sarin). Industria aeronautica stie de acest lucru de cel putin 40 de ani, dar nu a reusit sa faca nimic in aceasta privinta.

In esenta, problema provine din necesitatea de a furniza aeronavei aer cald aer comprimat in timp ce se zboara la altitudini mari. Pentru a face acest lucru, toate avioanele folosite de companiile aeriene comerciale incepand cu 1963 ofera aer direct de la compresoarele motoarelor lor. Aceasta inseamna ca fiecare respiratie a pasagerilor companiilor aeriene contine o gama larga de substante chimice sintetice, cum ar fi tricresil fosfat sau TOCP, un organofosfat care este foarte neurotoxic pentru oameni. Asa cum spunea si Organizatia Mondiala a Sanatatii, “TOCP este considerat a reprezenta un pericol major pentru sanatatea umana”.

Si astfel, cu exceptia unei singure aeronave – noul Boeing 787, unde aerul de cabina este preluat direct din atmosfera, cu ajutorul unor compresoare cu alimentare electrica – toate zborurile de astazi implica un risc ridicat de expunere la aceste produse chimice neurotoxice. Daca va ganditi ca exista aproximativ 100.000 de zboruri pe zi, aceasta inseamna ca exista zilnic o amenintare la adresa sanatatii a milioane de pasageri.

In octombrie 2000, a fost realizat un studiu intitulat “Sindromul aerotoxic: efectele negative ale sanatatii ca urmare a expunerii la vaporii de petrol in timpul zborurilor comerciale”, la care au participat Dr. Harry Hoffman, prof. Chris Winder si dr. Jean Christophe Balouet. In cadrul studiului, cercetatorii introduc “sindromul aerotoxic” ca o noua afectiune.

Urmatoarele simptome de baza au fost identificate in urma expunerilor pe termen scurt:

* Vedere incetosata, dezorientare, tulburari de memorie, agitatie si tremor, greata / varsaturi, parestezii, pierderea echilibrului si vertij, convulsii, pierderea constientei, dureri de cap, ameteli, confuzie si senzatie de intoxicatie, dificultati de respiratie, insuficienta respiratorie, cresterea ritmului cardiac si palpitatii, iritatii ale ochilor si ale cailor respiratorii superioare.

Simptomele expunerii pe termen lung includ:

* Tulburari de memorie, lipsa de coordonare, greturi / varsaturi, diaree, probleme respiratorii, dureri de piept, dureri de cap severe, ameteli si stare de intoxicare, slabiciune si oboseala, bufeuri, dureri articulare, slabiciune musculara, iritatie ale ochilor, nasului si ale cailor respiratorii superioare, mancarimi ale pielii si eruptii cutanate.

Sursa: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/341533/5_OriginalResearch_AerotoxicSyndrom_ENG.pdf


 
banner